FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, October 1, 2009

Kad I-Nikah

Inilah kad yg ditunggu2 sejak thn lps...sila abaikn kedua2 gambar tu..mmg gambar kami suami isteri tp ada citer disebaliknya...gambo aku tu ntah thn bila aku amik, rasanya adalah dlm 5-6 thn lps gara2 malas nk amik gambo baru, sbb tu muka aku putih bseri gara2 ntah bape puluh kali asyik ulang cuci jer negetif tu...gambar hubby tu plak mmg berbeza abis dgn wajah asalnya, hubby pn x puas hati dgn gambo tu sbb mukanya bulat mcm bola, ntah mn silapnya sbb muka dia takde la bulat & bagak mcm tu...nk pukul gambo lain mcm mbazir plak..xpe la bang muka cmner skali pn sy tetap syg abg

Ni adegan tayang menayang kad i-nikah aku yg dh siap...slps sethn (ikut kalendar islam) aku kawin, akhirnya pd 23/09 bersamaan 4 syawal yg lalu, aku dpt pegang, lihat & cium (melebih2 lak) kad hikmah ni...slps penat gaduh2 mulut dgn pekerja kt pejabat agama kuala terengganu tu, akhirnya siap juga kad yg ditunggu2...ye la, sape tak nk gaduh, jnji boleh siap lps 2 minggu akad nikah...ni dh ntah bape puluh minggu...tiap kali call, ckp blom siap...kebetulan balik kg, jenguk2 la ke sana..kot2 la dpt simpati dr org pejabat agama tu, ye la, kita ni duduk & dtg dr jauh, takkan nk blik kg semata2 nk amik kad tu...tp tak mkn pujuk, suruh tunggu tp ntah smpai bila, abis2 dia suruh call dulu sblom dtg...erm, mengabiskan credit hp aku & menambah bil tepon opis aku jer...

Sbenornya citer pasal kelewatan ni bukan aku aje hadapi....ramai wo, rasanya seme rakyat yg kawin kt trganu akhir thn lepas mhadapi masalah ni...aku dh citer sblom ni yg aku hnya dpt surat nikah aku dlm bln jun thn ni, <> 8 bln lps kitaorg kawin...dlm tempoh tu duk usung surat perakuan sementara perkahwinan yg dh expired (sah laku hnya 1 bln lps kawin)..dh dpt surat nikah, hubby plak mcm x puas hati sbb mcm cacat plak..kami nikah bln oktober 2008 tp kt surat tu tulis tarikh daftar 28/01/2009...umur kt surat tu plak dh meningkat 1 thn drpd umur masa nikah...nombor kebenaran kawin pn dh btukar..kad i-nikah blom siap & diaorg x berani jamin bila boleh siap, apa2 hal suruh kami call pejabat tu slalu utk update terkini...alasan yg slalu bg sistem ada masalah (ntah sistem apa & ntah masalah apa)
Aku ada la terbaca komen kt harian metro ptengahn thn ari tu (lupa tarikh sbenar)...pasangan hadapi masalah yg sama mcm aku..alasan diaorg dh tukar vendor utk buat kad i-nikah tu, so ada masalah...

Baru2 ni aku ada baca kt 1 blog (lupa dh blog mn) yg pekerja yg pejabat tu heran nape kami2 ni sibuk duk kejar kad i-nikah tu sdgkn surat nikah dh dapat..lps tu ada bg alasan senang bila ada kad tu nk gi mn2 mcm bmlm kt hotel ke, takde la nk kna usung surat nikah yg besar tu (nk lipat syg weh, lbih2 lg mcm aku yg dh siap laminate)..tau la alasan nk bmlm kt hotel tu mcm tak boleh pakai tp senang bila nk gi mn2 bila berdua...tau2 la org zaman skrg, suka gi makan angin especially pasangn yg masih berdua mcm aku ni (klau dh usung anak skali xde la risau sgt pasal ni kot). Lgpn kami dh bayar utk dptkn kad tu, bukan free ok...mmg la rm33 tu tak byk tp duit gak & ia mmg hak kami...so jgn la nk ckp mcm2 kt kami ni

Ari tu masa kami pegi pejabat agama tu, ada la satu pasangn ni dtg nk amik kad jugak...yg lelaki org johor, yg pompuan org trganu tp both tinggal & keje kt johor, kebetuln blik trganu nk beraya, so dtg la pej tu nk amik kad...diaorg kawin bln 11, a month after kami...surat nikah dh siap tp kad msih blom siap smpai ari tu...laki tu minta la reason nape & pekerja tu bg alasan kad ada masalah (rosak), so kna terun blik ke KL utk dibuat semula..laki tu minta la surat @ apa2 dokumen yg sahkan perkara tersebut tp pekerja tu plak bg mcm2 alasan plak & mula la ckp berbelit (akak oi, klau tak tau nk bg alasan, jgn la main2 tibai jer ckp, kan dh tak tau nk ckp apa)..bila mintak jupe pengarah, dia ckp pengarah sibuk..laki tu tak kesah la pengarah tu sibuk ke, apa ke, dia tetap nk jupe selagi dia td dpt apa2 alasan bertulis pasal kelewatan tu & dia sanggup tunggu smpai ke mlm (dia nk blik jb mlm tu)...sape tak marah bila bg alasan merepek2, lps tu ckp berbelit2..yg memanaskan hati, ntah la bila boleh siap, byk sgt kad nk kna siapkan..tu dia jawapannya..hubby aku ikut masuk campur (hubby aku ni mmg, suka menyibuk)...kesian kakak yg kerja tu kna soal bertalu2 oleh hubby & laki tu..nk nangis pn ada aku tengok muka dia...

Nsib baik la kad kami dh siap, klau tak msti hubby aku sembur abis2an...ramai lg yg duk dtg menanyakan kad tu especially yg kawin thn ni tp akhirnya blik dgn hampa...klau kawin thn ni tak payah la susah2 nk dtg tnya, buang masa jer since yg kawin thn lps pn blom siap...sethn baru siap ok, nsib baik blom ada anak..klau mcm pasangn tadi, kesian sbb masa diaorg dtg, dia duk usung baby diaorg skali (first baby diaorg)...baby dh kuar, kad jer yg blom siap...haru sungguh

No comments:

This Day In History