FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, October 2, 2009

Soalan...soalan...soalan...

Post ni aku tak tau la sesi apa; sesi mlepaskan geram ke @ sesi mluahkan rasa hati...aku slalu tulis yg manusia ni mmg jenis yg tak puas hati...ada2 jer yg nk ditanya, ada2 jer yg diaorg tak puas hati...
Dulu lps abis blajor, cbuk duk tnya bila nk keje, kbetulan plak aku duk tanam anggur dekat2 sethn lps grad...panas telinga bila org ckp mcm2, konon2 aku ni memilih keje sgt..msti la kna pilih mak cik oi, takkan nk mintak keje GRO kot...aku takde la nk apply jwtn officer jer since aku sedar diri aku ni takde pengalaman, kebetulan plak masa tu zaman ekonomi meleset, so apa2 keje yg sumbernya halal aku timer jer (serius, aku prnh apply jwtn jurujual kt kedai elektrik kt bndr KT tp tak dpt sbb overqualified..nk tipu pn tak boleh...agaknya aku ni mmg jenis yg tak reti nk meipu kot)
Dh dpt keje (masa tu aku manage dpt keje kerani cabuk jer kt comp sedara bau2 bacang aku)ada plak la yg menanya smpai bila nk keje mcm tu...gaji kecik jer, sama byk dgn gaji tukang sapu masa tu tp aku bsyukur at least aku takde la duk umah makan tanggung..belajor tinggi2, takkan nk keje kerani cabuk jer...erm
Dh dpt keje bagus ckit (bagus la dr dulu2 tu..keje plak kt KL) cbuk duk menanya bila nk pakai kete..anak diaorg yg lulus SPM keje kilang pn boleh beli kete...aik, pasal kete pn nk menyibuk, lantak la...pitih aku, bukan pitih kau...
Dh lama keje, umur pn dh meningkat, mula tanya plak bila nk kawin..anak diaorg yg lulus SPM dh lama kawin, umur muda dr aku dh usung anak ke hulu ke hilir...weh, ni aku lg tension...nk tunggu anak raja dtg meminang ke..ni sudah lebih..mmg ada anak raja nk kt aku (konon tp nama dia je la ada pangkal raja tp bukan kerabat raja pn...anak sape la tuh) tp aku tak nak, aku lbih suka org kebanyakan (alasan...)..aku langsung tak terfikir pn pasal kawin masa tu...nk kumpul duit dulu..anak korang lain la, abis spm duk umah jer, abis2 keje tukang sapu kt bndr, glamour la konon (serius, budak2 yg keje tukang sapu kt tpt aku pakaiannya mengalahkn org keje opis ok, siap make-up, siap pakai heels lg...aku yg keje opis pn tak mcm tu)..ada tu duk umah jer mbesarkan bdn, so lbih baik kawinkan aje bila ada org nak, ringan ckit beban mak bapak...asal aku attend kenduri kawin jer ada la yg duk tnya bila lg nk mkn nasi minyak...jwpan aku; nk mkn nasi minyak mai la umah, skrg gak sy boleh masakkan (kt trganu ni nasi minyak dh jd mkanan harian, tak payah tunggu special day, klau korang gi kedai mkn kt sini especially time sarapan selain nasi lemak & nasi dagang, nasi minyak lauk gulai ayam pn ada tau)...mula la nk nasihat jgn tunggu smpai jd mcm si anu2 tu (anak dara tua la tu)...geramnya, nsib baik la mak aku tak bising...
Ni dh kawin...soalan lain plak diaorg duk tnya wp tak direct...dh ada adik ke sambil jeling2 perut aku (tanya pasal anak la tu)...bg family aku diaorg tak byk tnya sbb diaorg dh tau pasal aku miscarriage ari tu tp org2 luar la yg menyibuk serta family yg tak tau pasal hal tu...kitaorg tak heboh2 pasal tu sbb klau heboh pn msti ada yg duk kata (mmg ada yg kata); dh tau ada isi, watpe kasar2 sgt..salah kami gak dicarinya..erm...
Nsib baik family my side takde yg tanya pasal baby...tp masa gi umah MIL, ada gak la btnya sambil jeling2 perut aku dh sedia buncit ni (buncit dgn lemak)...kebetulan plak my SIL yg baru kawin sebulan lbih dh ada "isi", wife cousin hubby plak baru jer pregnant lg 2nd baby (dua2 baru jer tau yg diaorg pregnant & still at early stage) lg la ramai duk cbuk tnya...ada tu bg suggestion suruh gi kt satu klinik ni utk buat treatment...nasib baik la my MIL terus potong ckp; laa, ikut suka dia la bila nk ada anak...thanx mak...abis2 aku jwb (ada gak ipar aku yg tolong jwbkan); awal lg, blom pn sethn kawin, honeymoon pn blom puas...yo la tu...bukan aku tak nak baby ok tp BELOM ada rezeki...nsib la hubby understanding & aku prnh la saje2 duga dia tnya kot2 la kami tak boleh dpt anak sndiri & jwbnya takpe la, kita boleh bela Mek Long (anak sedara dia yg paling rapat, umur baru 5 thn, budak tu dh anggap hubby aku mcm bapak dia since dia tak kenal her own father, kna tinggal sejak dilahirkan)...apa2 pn kami masih ada masa...usaha tangga kejayaan (ayat my SIL)..chayok!
Tp serius aku ckp, esok2 bila dh ada anak, msti ada yg mulut takde insurance tanya bila nk tambah anak plak...anak dh besar, soalan bila nk timang cucu msti timbul & sterusnya...erm, tak puas hati btul dorang ni smpai aku pn jd tak puas hati kt dorang...ko apa kes menyibuk2 pasal aku?

No comments:

This Day In History