FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, October 28, 2009

I'm Back Again

Dh byk ari tak bukak blog aku ni...bukan sbb aku kecewa ttg sesuatu tp aku tak sihat...mc...dh dkt seminggu aku demam & batuk sbenarnya...last week lg teruk batuk, demam pn boleh tahan, smpaikn masa tidur pn mengigau ntah hapa2, siap mimpi hantu lg...tp mcm biasa la aku ni, takut nk gi klinik, takut nk mkn ubat, so telan ubat batuk yg mmg dh sedia ada kt umah (balance ubat batuk yg aku amik kt HKL dulu) & beli panadol jer...mula2 dh kurang ckit demam wp batuk mcm tak nk stop smpai la ari jumaat lps bdn aku menggigil2, batuk smpai sakit kepala..last2 hubby ajak gi klinik, masa tu dh pkul 12 tgh mlm...masa dlm kete tu aku dh rasa pening, nk muntah pn ada...mula2 gi area umah aku (alam jaya)...kt sini ada 2 klinik swasta tp dua2 tutup...gi tmn suntex kt sblh tu...seme klinik tutup...hubby pecut ke tmn connaught, seme klinik tutup gak...then ke tmn segar kt sbelah leisure mall tu...jupe la klinik 24 jam...nsib xde patient, so skejap je la menunggu...doktor ckp tekak aku merah, so kna minum byk air (ouch, aku tak suka minum air!)..demam sgt tinggi 39 darjah C...so terkorban la duit hubby mlm tu RM65...
Sgt byk ubat ok bg aku...ubat demam, ubat sakit (sakit kepala & sakit bdn), antibiotik (ubat ni sgt tak sedap & sgt busuk baunya tp kna habiskan), ubat batuk (pn x sedap, sedap lg ubat batuk kt HKL sbb rasa buah) & ubat sakit tekak (ni sedap sbb rasa oren)..nk mkn ubat mak oi punya la lama aku duk merenung satu2 ubat tu smpai hubby geleng kepala, maunya 1/2 jam nk abiskn 5 jenis ubat tuh...ye le, telan sebijik2..lps abis sebijik aku duk tmenung lama sblom telan ubat yg sterusnya smpai la abis...sambil2 tu sempat lg aku kunyah biskut jacobs wheatmeal sbb nk hilangkn rasa pahit ubat tu....seksa sungguh...ni kira alright le, gigih gak aku abiskn seme ubat..dulu masa kecik2 aku ingat lg my mom tpaksa hancurkn seme ubat berbentuk pil, campur dgn air, kemudian paksa aku telan ubat tu...smpai satu masa my ayah pegang kaki & tgn whereas my mom picit mulut aku smbil sudukn ubat tu...klau diingatkn kembali, nape la dihancurkn pil2 tu seme, tak ke lg pahit rasanya berbanding telan sebiji2...dh besar ckit dh tak perlu hancurkan dh pil2 tu, tp klau pil panadol tu, sebiji dibelah 2 sbb konon2 tak lepas telan sebiji2...pil panadol (paracetemol) tu kan kna mkn 2 biji sekali kan tp aku slalu ngelat mkn sebiji jer, sebiji lg aku buang ke tanah melalui celah lantai (umah aku bertiang)...
Tu first time aku gi klinik swasta tau...selama ni aku duk ulang klinik kerajaan...masa kt trganu, my parents mmg ajar gi klinik kerajaan klau nk mintak ubat & bila sakit...tak kira la, demam ke, sakit perut ke, cabut gigi ke sb klinik kerajan utk pesakit luar & klinik gigi dkt dgn umah aku, dh la tu free, x payah bayar sesen pn...smpai KL pn mcm tu, kebetulan umah btul2 dpn HKL, so klau demam @ sakit, lintas jln terus smpai klinik pesakit luar tu...klau sakit gigi, aku gi kt bangunan cahaya suria sbelah mydin KL tu...pn dkt dgn umah aku gak...cuma skrg bila dh pindah cheras, susah ckit la nk cari klinik kerajaan..klinik yg paling dkt kt bt 9 jln nk ke hulu langat tu tp umat punya la ramai, doktor plak bape org jer..kt HKL pn ramai patient tp doktor pn ramai...so nk tak nak time emergency, kna la belajar2 gi klinik swasta..tp tu la, klau takde rm50 mmg takyah gi le sana...klau kt gomen, bayar singgit jer...tgh tdesak pn boleh gi...
So ari ni aku dh kembali bekerja wp tak 100% sihat ...tengok meja mcm tongkang pecah...tu baru bape ari jer aku cuti...buat keje yg light2 dulu...mn2 yg perlu fikir byk2 aku ketepikn dulu...nk bckp pn malas, nk jwb call lg la malas sbbb suara aku rock sgt, mengalahkn suara Ella...parau & garau smpaikan ada budak2 site ingat ada staff baru bila aku yg jwb call...ada tu siap letak phone & redail balik bila dgr suara aku, takut2 salah dail td sbb suara lain mcm...ceh, tak juga la diaorg nih...

No comments:

This Day In History