FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, October 22, 2009

Ikan singgang punca bercerai

Ikan singgang punca cerai? Ish, mcm tak caya jer kan tp tu tajuk berita dlm akhbar harian metro semlm 21/10/2009...itu ikut kajian org pejabat agama kt tganu ler...nmpak mcm remeh & kelakar tp rasanya betul, takkan diaorg nk reka2 plak...
Klau kt tganu la, ikan singgang ni masakan org malas kata mak aku..ye la, senang kan nk masak ikan singgang, nak2 jenis yg paling sempoi tu; taruk ikan, air, garam, ajinomoto, asam keping & lengkuas...siap...klau nk canggih ckit, taruk bawang putih & kunyit hidup...senangkan...mula2 kawin mmg la seme ni sedap, hidangan penambat kasih...ye la sbb msih baru, semenya indah, semenya tak kesah..tp bila dh lama2 aku pn naik boring klau mkn ikan singgang hari2...mcm dh xde lauk lain nk masak...asal bukak tudung saji, ikan singgang...asal bukak tudung saji, ikan singgang...laki mn la tak lari...
My mom pn prnh ingatkan aku dulu2 masa aku msih anak dara..aku ni bab2 masak mmg malas...time my mom masak aku duk memerap dlm bilik, bukannya nk tolong ke, nk belajar ke..last2 masakan yg aku paling terer ialah ikan singgang yg paling sempoi tu...my mom mula mbebel sbb aku bukannya nk tengok apa & cara dia masak...akhirnya kuar la statement; esok dh kawin cmner nk masak kt laki ko? takkan nk masak ikan singgang hari2?..muak la, mula la lari cari pompuan lain...
Ikan singgang mmg sedap tp klau dimasak hari2, kucing pn tak lalu nk mkn...so ingat ye...

Sekadar gambar hiasan...

No comments:

This Day In History