FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, October 14, 2009

Perangai Masing2....

Ptg semlm aku kan ponteng keje..lps kemas2 ckit lps my inlaws blik, bersihkan lauk pauk yg dibeli kt pasar borong selayang, aku duk lepak depan tv. Time2 mcm ni la citer ntah hapa2 kt tv...so aku bukak la drawer kt tv cabinet tu, cadang nk nengok vcd yg aku blom abis nengok sblom ni...cari2 dlm drawer, satu vcd & cd pn takde...pelik bin ajaib sbb hubby mmg simpan seme cd kt ctu...yg disimpan cantik dlm bekas khas utk cd tak terusik plak, cuma yg duk kt luar jer takde including cd yg aku nk nengok...citer apa? geng upin & ipin...hehehe, citer kartun jer tp aku mmg minat citer2 kartun ni wp dh boleh dipanggil mak org...
Hubby balik aku tnya la mn cd2 dlm drawer tu...rupanya my BIL yg amik seme...selambak jer dia ckp kt hubby aku dia nk pinjam seme cd2 tu sblom btolak blik semlm...pinjam? takdenyer, mmg pinjam terus smpai bila2 la tu jwbnya...hubby pn tak boleh ckp apa2 sbb abg dia kan...yg aku bengang sbb cd upin & ipin tu aku blom nengok lg...waaaa, geramnya...suka2 hati jer main rembat harta org...seme plak tu including ada beberapa lg keping yg aku blom nengok abis tp aku dh lupa tajuknya (dh tabiat aku, byk sgt nengok cd last2 ada masanya tak nengok abis sbb dh penat nengok + terlelap sndiri dpn tv tu)...cd yg huby simpan elok dlm cd case abg dia tak amik plak, agaknya dia tak tau kot dlm tu ada cd sbb bekas tu kami ikat kemas dlm plastik, takut berhabuk, bekas plak btk sebiji mcm burger, tu yg aku dpt free kt pasaray mydin thn lepas agaknya...dh la dlm case tu byk cd2 yg for our eyes only (faham2 je la yer...astaga)...klau dia nmpak agaknya msti dia rembat gak...
So semlm kan ada pasar mlm kt area umah aku ni, hubby ajak gi sana nk beli durian & sblom blik tu dia ajak aku singgah kt gerai cd, terus dia rembat cd upin & ipin utk aku & beberapa keping lg cd citer apa ntah...kiranya nk ganti blik la cd yg abg dia dh amik tu...sori la pihak bwajib yer, aku beli cd cetak rompak jer sbb sejak dh kawin ni duit bukan main bkira lg...cd original mahal oi tp nk nengok sekali jer, mcm tak berbaloi...org dh jual, kami beli je la...blik umah terus abiskan satu cd upin & ipin tu smbil mkn durian...wah, heaven sungguh...
Ni sesi wat ketupat ckit...tp ketupat bukan sebrg ketupat sbb ada benarnya citer ini...abg2 ipar aku ni lain ckit perangai diaorg, nak2 yg dtg semlm...klau diaorg nk kan sesuatu tu, kna bg, nnti klau tak bg dia duk berceramah pjg mengalahkn khutbah ari jumaat...klau korang ada sesuatu yg canggih ke & dia bkenan, siap la korang sbb tu hp baru yg hubby bg ari tu kt aku, aku langsung tak berani nk wat kluar masa beraya kt umah my PIL ari tu, takut la dia duk mintak..mlm semlm pn dia duk mengayat cousin dia sndiri pasal hp nokia cousin dia tu...hp tu canggih la, antara model terbaru tp lupa lak modelnya..mcm2 alasan la kna bg kt dia..ye la, kita dh beli mahal2, takkan senang2 nk bg kt org kan..dia plak bukan takde hp cuma hp dia takde la secanggih hp kitaorg...
Tu pn mlm semlm masa diaorg lepak kt bawah adik beradik (not include me), dia duk mintak kete kami, dia takde kete...dia suruh kami beli kete yg lain, kete yg kami pakai skrg ni bg kt dia je la..amboi, cantik muka...kete tu pn blom abis bayar, nk suruh kami beli kete baru? sape nk bayar ribu2 setiap bln tu? kete skrg pn dh dkt seribu sebln kami bayar bln2, nk tambah hutang baru? lain la dia nk tolong bayarkan kete tu klau dia amik, ni tdk, nk free jer..nk suruh dia sambung bayar? kami mmg tak caya sbb dia bukannya ada keje tetap, nk bayar dgn apa?...silap2 kami yg nk kna tanggung kete yg kami dh tak pakai...oh tidak!aku dh ckp kt hubby, over my dead body klau dia nk bg kete tu kt abg dia sbb aku pn ada hak atas kete tu..kami bayar 1/2 sorang ansuran bulanan kete tu so hak kami sama...
Susah la ada adik beradik jenis yg suka meminta2 ni...usaha sndiri tak nak...keje pn bgantung dgn ayah jer..skrg my FIL dh decide tanak bawak bot lg, so 2 org anak dia include him kehilangan mata pencarian...ada ke patut, mlm semlm masa nk kluar gi jln2 dgn hubby aku selamba jer dia mintak duit dgn his parents? sbb dia tak bawak duit langsung masa dtg kl ni, dia depends 100% kt his parents...ish2, anak dh 3 (2 org anak tiri) tp perangai...ntah la...pantang nmpak adik2 pakai benda yg baru & yg dia takde, mula2 mintak2...hancus...mcm perangai manusia nih...

No comments:

This Day In History