FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, September 30, 2009

Aiyok...Aku Dah Buat Silap

Ari ni sgt tension & rasa bsalah ok sbb aku baru sedar yg aku dh buat silap & kesilapan tu dh bmula sejak bln june yg lalu..ngeri2 & sgt tdk berperikemanusian sbb aku dh silap kira gaji budak2 kt site start gaji bln may smpai la august yg lalu...aku rasa aku bukan setakat dh double check, malahan dh ntah bape double check takut salah key in, maklum la gaji org, penat lelah org wp diaorg tu kaum pendatang jer...ntah mcmana tsilap gak, ingatkan bila kira dgn computer takkan salah lg, rupanya silap gak...ni seme gara2 nk cepat...ye la, masa tu timbun seme kad kong (kad rekod keje) seme budak2 tu, dang2 tu gak nk kna siapkan sbb dh lewat nk bayar gaji diaorg...tu pn aku sempat double check lg...bukan takat 10 org ok, berpuluh2 org...lps tu bukan 1 @ 2 site ok, lbih dr 2 site...tu yg kelam kabut, ditambah lg terkebil2 nk baca tulisan budak2 indon tu, nk kna check btul2 sbb kadang diaorg ni main tulis jer bape jam diaorg keje lps tu supervisor plak main sign jer kadang2 tanpa check btul2 kesahihan waktu diaorg keje..
Aku btul2 tak perasan until kepala pekerja tnya aku...dh check2 seme baru sedar kesilapan aku...nasib baik bukan seme pekerja & seme site yg silap aku kira...site kt damansara jer, tu pn nasib baik 2-3 org jer tp yg aku mcm tak caya nyer, sejak dr gaji bln may diaorg terkurang terima...risau gak diaorg marah tp nsib baik la diaorg tak marah2 (dlm hati tak tau la)...akibatnya terpaksa la aku check seme rekod, mn la tau kot2 silap gak...lega sbb yg tu jer yg silap...byk gak short gaji diaorg tu..
Ni seme gara2 main copy-paste jer worksheet, lps tu terlupa formula worksheet asal tu dh diadjust & tak sama dgn worksheet baru...cepat2 buat calculation baru + siapkan report...esok boss masuk boleh submit kt dia...msti aku kna sound sbb buat silap...aku tak kesah sbb mmg silap aku pn & nsib baik aku sedar kesilapan aku skrg...tu la seme keje nk bolot sorang2, last2 silap...melibatkan gaji org plak tu..tp nsib baik tak terlebih bayar cuma terkurang jer..klau terlebih, sape nk bayar blik? klau diaorg msih keje, boleh la potong blik gaji bln depan, klau diaorg dh cabut, sape nk tanggung? aku? oh tidak...ngeri..yg terkurang tu boleh la top-up dlm gaji bln ni...mintak2 boss tak marah...ampun boss, sy mmg silap...

No comments:

This Day In History