FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, August 21, 2008

Aku Malu Kerna Dipuji




AKU MALU KERNA DIPUJI

Aku malu pada tuhan dan diriku
mendengar pujian orang buatku
kerna ku tahu, aku tidak layak untuk itu..

Ilahi Kau Maha Mengetahui tentang hambaMu ini,
dosa dan noda pada anggota dan jiwa..
dalam kesunyian malam, ku pohon keampunan
janganlah pujian orang itu hanya igauan..
sedang daku di lembah kemurkaan..
hulurkan untukku lautan keampunan..
limpahkan daku hamparan keikhlasan..
hingga pujian atau makian,
tidak akan menggugat perasaan

Tuhanku, ampunlah daku bila aku dipuji,
sedangkan Dikau mengerti..
diriku ini belum cukup murni..
siapalah daku dibandingkan hamba-hambaMu yang suci
para mujahid yang cukup berbakti,
sedangkan aku hanya di pinggiran budi,
belum cukup harta, atau airmata yang ku cucuri,
belum pun darah ku tumpahi, atau nyawa ku korbani
mereka sudah memuji,
sedangkan baktiku belum pun terbukti..
bahkan jauhnya antara langit dan bumi..

maka, tutupilah kelemahan diri ini,
ketika dahi merapat ke bumi..aku tangisi
dalam kesunyian dinihari..aku ratapi
aku amat malu padaMu ilahi
aku bimbangkan nifaq diri tersembunyi..
bimbangkan puji membunuh kejujuran naluri..

Wahai ilahi!
Ampunkan daku kerana tak layak dipuji..
Ampunkan mereka kerana salah memuji..

DRMAZA
Kangar 270608


No comments:

This Day In History