FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, November 12, 2009

Tolong...aku sgt bz...

Help!Tolong aku! Aku tak cukup kaki & tgn ari ni! Sgt kelam kabut aku ari ni...segala2nya perlu dibuat dlm masa yg sama....

Masuk jer opis, terus kluarkan fail2 yg bertimbun...my boss mintak report utk project kt rantau panjang, klang...since project tu siap, mcm biasa la my boss nk tengok dia punya cash flow & P&L report..bukan ckit ok, start from 2007 until 2010..aku dh bg summary kt dia last week, tup2 dia mintak seme details & attachment...byk siot nk kna fotostat...nk kna bukak seme fail...dh la air-cond kt area mesin fotostat tu tak terasa langsung smpai berpeluh satu bdn pakai minyak wangi pn mcm takde guna bau hangit semcm dah, meja besar yg aku biasa guna utk wat keje masa fotostat pn dh takde (dh kna pindah ke shah alam sabtu lepas) so terpaksa jln jauh dr mesin tu dgn meja...meja kt sbelah mesin tu kecik sgt, x muat fail2 yg byk nih...

Dh la kita kepanasan, nk kna jln ulang alik ke meja & mesin, mesin fotostat plak wat hal...mula2 tray kt bawah ok jer, tup2 kuar error kata ada kertas sangkut, cari2, korek2 nk luarkan apa yg tsangkut tp msih kluar error yg sama...tukar tray lg bawah, pn sama gak...sgt bengang...kemudian tukar plak tray paling atas, akhirnya boleh fotostat...tinggal lg ckit jer nk abis, tray tu plak wat hal, kluar error kertas sangkut...korek2 lg, jupe la kertas yg sangkut tu, dh kluarkan tp msih kluar error gak...sgt bengang dh ni ditambah peluh meleleh kt dahi & bdn...aku pn wat kluar perangai bengap aku, hempuk2 mesin tu, tendang2 ckit, then tukar tray kt bawah balik...aik, boleh plak kali ni, pelik2...& akhirnya aku bjaya menghabiskan keje2 memfotostat...dh abis fotostat, nk kna wat filing plak...time ni baru la aku boleh duduk dgn aman bawah air-cond...td berdiri lama siot masa fotostat, lenguh kaki2...

Td dlm cbuk fotostat & repair mesin fotostat tu dlm keadaan panas & seribu kepayahan, dang2 tu jugak telefon my direct line berbunyi...tpaksa la berlari ke tpt ku utk pick up telefon & yg sgt mbengangkan aku, bila angkat tdengar la bunyi nih...tot, tot...mesin fax...bukan skali ok bila jwb tdengar nada mesin fax...beberapa kali smpai aku menyumpah2 sape la bangang sgt nk fax guna direct line aku...woi, comp aku ada no fax la, bukan la sengkek sgt smpai nk kna share fax dgn phone...aku punya la ckp hello beberapa kali kot2 la org sana dgr supaya aku boleh maki dia ckit (maki ke? takde la, ckp jer, tak berani pn buat, silap2 client besar, baru mampus aku tp aku prnh buat ok sbb masa tu dh bengang sgt, angkat jer phone, bunyi mesin fax, angkat jer phone bunyi mesin fax, byk kali dr pg smpai ke ptg..last2 aku maki dia, tak ingat la apa aku ckp masa tu tp lbih kurang aku ckp "tak reti bahasa ke ni no phone, bukan fax, dh takde jwpn fax tu, dh dgr suara org tu, maknanya ni bukan no fax la" & aku terus hempas telephone...x tau la sape yg bangang sgt tu & lantak la klau diaorg dgr suara aku pn)..

Kita dh la cbuk tgh kejar masa jap lg boss nk msuk, dia boleh plak wat keje bangang...dang2 tu gak org ni call, org tu call...seme nk aku wat cepat...ada tu aku dh fax byk ari dah agreement dia, dia boleh plak ckp suruh fax kt no lain...nk masa tu jugak plak tu...aku ni kaki 2, tgn pn 2 jer, ko sape nk ngajor aku suruh wat tu wat ni masa tu gak...nape la tak bgtau awal2, skrg aku tgh cbuk ni la nk suruh aku faxkan dokumen tu kt dia...kadang2 perangai org2 ni buat aku naik temper jer...

Dang2 tu gak ada satu caller bangang nih...sub-contractor...dr dulu lg aku suruh dia gi site buat joint measurement utk keje2 dia tp smpai ke la ni dia tak gi...skrg project tu dh siap, hubby aku plak dh jarang ada kt sana, so sape nk wat keje2 measurement tu...eh, dia boleh ckp berbelit2 mcm2 alasan, konon nk wat measurement cmner sbb keje2 dia dlm dinding, keje2 dia dh ditutup oleh keje2 org lain...dia ni wat keje waterproofing...kami bukan nk ukur ketebalan keje kau tu, kami nk tau area keluasan tpt keje kau, kami nk kau proofkan claim yg kau hantar...ukur jer, tak kisah la tpt keje kau tu dh tak nmpak...mcm la aku ni bodoh sgt, mcm la aku tak tau pasal hal tu, lps tu nk beri alasan mcm2...suruh cuba hubby aku takut sbb takut kna bambu...dulu wat keje skimcoating...seme kna reject sbb wat keje mcm taik...lps tu boleh budak2 dia hutang mkn dgn kepala keje kami, bila mintak bayar dia terus tak dtg site...takut la tu...

My lady boss dh bgtau dia, kna beri my boss ckit masa utk check balik claim dia...my boss skrg sgt bz, mn ada masa nk wat seme tu on the spot, kna take turn...dia ni plak aku panggil psyco...ari2 call smpai aku naik menyampah...last friday aku dh ckp yg my boss suruh bg ckit masa utk dia check since dia cbuk...alih2 semlm dia call tnya pasal payment dia...aku ckp blom lg...ari ni pn call gak...eiii, tak reti bahasa btul la dia ni sorang...mula la membebel pasal keje dh lama siap la, itu la, ini la...dulu kami suruh settle ikut cara kami tak nak ikut...dh lama, dh takde duit, mula la duk kejar kami mcm hantu...argh, aku takde masa nk layan org psyco mcm dia nih...

No comments:

This Day In History