FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, November 27, 2009

Selamat Balik Raya Aidiladha 2009


Slmt hari raya aidiladha @ hari raya haji @ hari raya korban pd seme umat islam di seluruh dunia...
Thn ni aku tak balik beraya kt kg lg...sejak dh kawin, ni second time aku tak beraya haji kt kg...first time dulu sbb baru jer lps kawin, poket tgh pokai masa tu...kali ni plak sbb baru jer blik kg last weekend, kiranya baru 4 ari balik dr kg, hubby kata penat la nk drive lg, penat ari tu pn blom abis, kira la ek smpai jer KL dlm pkul 4pm hubby msuk tandas jap lps tu terus gi tpt keje sbb ada urgent matters...lgpn ari tu dh bermlm kt kedua2 umah parents kami, so kira fair & square la...diaorg pn faham kami tak blik kali ni...poket pn tgh kosong ni, gaji lambat lg, nk blik pn paling kurang kna ada rm200 dlm tgn, tu pn cukup2 utk minyak & tol pegi & balik, blom masuk mkn2 tgh jln lg, so faham2 je la...masa blik ari tu kira jimat la bab2 mkn sbb my mom bekalkn nasi kuning wat mkn tgh jln, kuih gertas lg, gula2 dgn cake aku rembat dr umah my PIL balance masa kenduri kawin my SIL ari tu tp kan klau dh kaki mkn mmg tak boleh jimat sbb smpai jer R&R Temerloh singgah lunch + rehat, nasi kuning tu kami dh mkn masa stop jap kt R&R kemasik...mkn jer keje kami...cmner la dua2 tak bulat..kihkihkih...
Rasa sayu gak tak dpt beraya kt kg...mungkin bg org KL raya ni mcm takde apa2 makna tp klau kt tpt kami, raya haji lg meriah dr raya puasa, nak2 klau buat ibadah korban, siap wat mkn2 lg jemput sedara mara...biasa msti ada relatives aku yg wat ibadah korban, so boleh la aku & family merasa daging korban fresh...sblom2 ni klau raya haji, peti ais msti penuh dgn daging korban yg diagih2kan...masa ni la nk mkn daging puas2 pn, nk masak apa pn boleh, biasa adik2 aku wat sate daging byk2, best sgt...kt KL ni? erm, kempunan la apatah lg area aku ni area cina + india...nk tengok melayu ramai kt kem PGA tu je la...
Since adik aku & his family blik beraya kt kg aku kali ni, abg aku pn mcm tu, so aku beraya dgn family cousin aku je la, dia tak blik kg this year...lps lepak2 umah dia pg td, blik umah lepak dpn tv, mkn bekalan pemberian cousin aku, lps tu tidur bgn tidur bgn je la kejenya smpai ke ptg...

No comments:

This Day In History