FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, November 3, 2009

Terima Kasih Daun Keladi

Ni citer minggu lps tp ari ni baru ingat nk bcerita...sblom puasa ari tu 'kepala' budak keje kt site hubby aku jaga, yudi namanya, balik kg selama hampir 2 bln...bukan sebarang kg tau, kat indon nun..senang citer dia blik indonesia slps hampir 5 thn tak balik...aku lupa la indon kt mn tp yg pasti kt pulau jawa...kepulangannya kali ni sbb nk jenguk org tua dia & anaknya yg dh lama tak ketemu, berpuasa & beraya bsama setelah hampir 5 kali raya tak beraya bsama...sambil2 tu bawak balik isteri baru dia utk diperkenalkan kt family dia & dia pn nk ketemu dgn family mertua baru dia gak..dia ni duda tp bkahwin semula dgn seorg gadis juga dr indonesia kt malaysia hampir sethn yg lalu...wife baru dia ni org sumatera (lupa la pulok sumatera kt mn)...sambil tu bawak balik anak baru sekali...anak baru dia ni sbenarnya bukan anak kandung mrk ttp anak seorg pekerja dr acheh yg juga bkerja di ttp yg sama, cuma anak ini tlh ditinggalkn di bawah jagaan isteri 'kepala' td, last2 bapak dgn mak budak tu menghilangkan diri mcm tu jer tnpa khabar berita...dh lama dh mak bapak budak tu hilangkn diri sejak dr tak boleh bjalan hingga la skrg budak tu dh boleh bcakap...mrk cuba gak cari2 mak bapak & family budak tu kt sini tp takde sebarang news, so akhirnya diaorg amik anak tu jd anak angkat diaorg, terus bawak balik indon sama2 sbb 'kepala' tu akan tinggalkn isteri dia tu kt indon terus, tanak bawak ke malaysia lg dah lps ni...

Cam gini la rupa songkok jawa tuh

Last week 'kepala' balik semula ke malaysia bsama2 beberapa org pekerja baru yg juga sedara mara & kluarganya...sambil tu ada buah tgn utk kami suami isteri; baju kemeja batik pekalongan indon & topi yg org lelaki jawa biasa pakai utk hubby, kain batik jawa & kain ela bercorak kotak2 utk aku (corak batik jawa)...kain batik tu boleh aku wat koleksi wp aku tak pakai kain batik...cantik tau sbb corak dia mmg pure made in indonesia...kain ela tu cuma 2 meter jer, kain bcorak warna krim, hitam & kaki kainnya ada warna biru..aku dh siap plan nk wat baju raya guna kain tu; kain tu dijadikn kain (sbb 2 meter jer, lgpn kain2 corak penuh cmtu mcm x sesuai jer utk dijdkan baju, crowded sgt) & utk bajunya aku akan beli kain kosong...kain kosong tu plak aku plan nk beli sama utk baju melayu hubby..kira2 sedondon la kami nnti...plan nk wat baju raya utk raya haji ni tp hubby plak tanak baju melayu baru...dia nk pakai baju melayu kawin ari tu jer sbb baru sekali dia pakai baju tu masa kawin..
Raya thn ni ari tu baju kami tak sedondon warnanya sbb hubby tanak baju melayu baru..konon2 nk pakai baju masa kawin yg baru sekali dipakai..tup2 masa raya dia tak pakai baju tu, sebaliknya pakai baju melayu raya thn sebelumnya; baju melayu yg belah tengah, yg ada butang mcm baju kemeja...baju tu pn dia baru pakai sekali gak masa raya thn tu & aku yg belikn utk dia...
Erm, nmpak gayanya kna simpan dlm almari dulu la kain ela yg dibeli dr indon tu..ye le, lama lg tu nk tunggu raya puasa thn depan...basi? tak la, kain mcm tu aku blom prnh nmpak dijual kt malaysia setakat ni, so takde istilah basi la trend mcm tu...aku plak bukan jenis ikut trend, pakai je apa yg aku bkenan, lantak la org nk ckp apa...nnti2 la cari kain kosong utk baju & baju melayu hubby tu sbb blom decide btul2 nk beli warna apa..cadang2 warna krim tp kna tunggu dulu...nk wat baju skrg pn nnti tperap lama dlm almari tu...lgpn hubby suruh wat baju kebaya...dh lama dia suruh aku wat baju kebaya, nk sgt dia tengok aku pakai baju kebaya...aku ni tiap2 thn baju kurung pesak tu jer pilihan aku, bukak almari baju kurung jenis tu jer yg ada, paling2 pn ada baju kurung kedah, itupn hadiah dr kawan lama, cuma last year jer aku suruh my mom wat sepasang baju kurung pesak gantung utk dipakai masa rombongan ke umah mertua aku lps aku kawin (majlis sambut menantu kt umah family hubby)..aku tak bape gemor baju kebaya sbb menampakkan shape body aku yg tak begitu ada shape nih...
Plan mmg nk wat baju kebaya utk raya next year utk memenuhi permintaan hubby...kesian dia, nnti kempunan plak..kihkihkih...so utk itu kna tunggu dulu sbb skrg ni dlm proses utk menguruskan bdn...serius, bdn aku naik mencanak sejak 2 menjak nih...org bln puasa berat bdn turun, aku plak bulan puasa berat bdn naik berkilo2 smpaikan baju2 sblom nih kna paksa baru muat nk pakai especially kainnya...seluar panjang2 lama byk dh bila pakai mcm sarung utk barut nangka tu (can u imagine?)..balik ari raya ari tu seme including my mom tegur pasal bdn aku yg makin mbulat...skrg tgh control mkn la nih...tak kurus sgt pn takpe la asalkn baju2 lama boleh muat...
So projek nk wat baju kebaya kna tunggu...klau bdn makin kurus tak apa la tp kan buat awal2 sekali bdn naik lg, kan dh tak muat baju tu, sayang kain tu nnti, dh la beli jauh tu...
So kt entry ni aku nk ucapkan tima kasih byk2 mas yudi...lain kali kok ada lg, gue mau...

No comments:

This Day In History