FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, May 21, 2009

Gambar Kahwin

Dh nikah 7 bln++ tp cuma ari ni baru ada kesempatan nk post gambar kawin. Ari tu blik kg, so dpt la copy gambar from my brother's pc. Tak byk pn gambar since kami tak amik professional photographer. Yg jd photographer on that day ialah adik aku, yusri tp dia ni sgt bz ari tu sbb dia antara org kuat majlis kawin aku. So bila dia ada keje, anak2 buah aku yg takeover jd photographer tak btauliah. Anyhow, aku tak rasa sedih sgt pn wp tak byk gambar sbb mmg dua2 kami mmg jenis tak suka bgambar. Aku tau ramai yg komplain nape takde pelamin? Nnti takde pelamin, so cmner nk ada sesi bergambar? Tak kesah la beb, jnji kami dh sah jd suami isteri. Gambar tu tak ptg, cukup la sekeping 2 utk kenangn di hari tua. So ni aje yg aku dpt paparkn kt sini, gambar2 yg terpilih jer. Yg special2 tu aku simpan kt album gambar je la utk tatapan kami bdua. Gambar kt majlis kawin belah hubby takde sbb kt sane takde majlis pn, cuma majlis mkn2 jer...


Saat2 akhir sblom bgelar sebagai seorg suami. Sempat tsenyum manis. Tgh bdebar tu, kata my hubby.


Wajah seorg gadis yg bdebar menanti ketibaan jejaka idaman hati..chewah. Muka ni senyum jer tp dlm hati bdebar gak memikirkn gelaran isteri yg bakal disandang.Kt luar bakal suami bpeluh2 mengadap jurunikah...sori ek, gambar blur. Masa ni aku langsung tak menangis. Takut gak termenangis. Mmg la terharu tp sgt bleh control. Aku ni mmg jenis yg kebal bab nangis2 ni. Yg kt sebelah tu anak sepupu aku. Peneman setia aku kt bilik pengantin that day. Baju tu hasil tgn my cousin. Dia buatkn special utk aku. Kurung moden pendek. Mlm sblom tu baru siap. Tiara tu, tudung & selendang pjg aka kain layah aku borong kt maidin a few days b4 that. Muka tu berlumuih (kata org utara) sbb cuaca panas. Lgpn ni jer yg mampu dihasilkn oleh mak andam2 bidan terjun. Jurusolek aku ramai tp seme sepupu aku. Semua duk touch-up sikit sorang. Seme duk bg idea. Ni la gara2 nk bjimat, juru make-up pn main volunteer jer. Serius, aku tak tau hasil sbenarnya tp aku tak kesah pn sbb aku ni mmg jenis yg tak suka & tak pndai bsolek. Yg aku tau, pakai bedak dgn lipstik jer. On that day jer aku bsolek sakan, siap dgn foundation, blusher, maskara, eye liner, eye shadow & ntah apa2. Tp yg kelakarnya, masa tgh bsolek tu, one of my cousin sempat tenyehkan inai kt jari tgn & kaki. Nsib baik pakai inai segera tu, kejap jer merah. Masa tu jugak hubby dh smpai, tgh tungu jurunikah. Diaorg smpai awal, sbb tu tgopoh gapah nk bsiap. Serius, masa diaorg smpai, aku ada kt bilik air tgh mndi, hahaha...selamba jer aku...sape suruh smpai awal sgt. Jnji pkul 11am, dia smpai pkul 10.30am. Jurunikah pn blom smpai.


Upacara Membatalkn air sembahyang - hubby bg gelang tgn. Saje mintak gelang sbb masa tunang dh bg cincin 2 bentuk; cincin merisik & cincin btunang. Yg kelakarnya, tag harga pn blom bukak masa tu. MIL lupa sbb lps beli, hubby terus bg kt his mother & MIL terus simpan & tak bukak2. Masa ni jer baru bukak blik kotak tu.


Cium tgn suami tersyg...cium jgn tak cium..lps ni kna teruskn ritual ni...


Gambar hantaran kedua2 belah pihak. Merah vs gold. Mulanya plan 13 berbalas 11, tp bila tiba hari nikah dh jd 13 berbalas 13. Ada adik beradik hubby yg sponsor last minute. Nsib baik tak jd mcm kes hari btunang ari tu, my hubby's side bg lbih.Tbalik tp tak kesah la.


Hantaran from my side. Warna tema - merah. Seme gubahan exclusively aku yg buat except sirih junjung; air tgn my cousins. Ikutkan aku nk gubah sndiri gak tp diaorg volunteer nk buat. Bakul utk isi hantaran tu plak my mom yg buat sndiri. Dia anyam sndiri bakul tu drpd buluh. A few months b4 that dia dh sibuk menganyam. Sanggup tuh utk anak pompuan tunggal dia. My mom mmg dr zaman anak dara pndai buat bakul drpd buluh. Dulu slalu buat, jual kt pasar manir. Baulu ikan dr n9; my adik ipar. Tu idea saat akhir, nk cukupkn bilangn brg. Mula2 nk buat pudding tp tak sempat since seme sgt bz. Nsib baik my SIL mmg bawak byk baulu ikan blik kg utk raya. Bekas potpurri tu plak saya beli yg dh siap kt kedai 1.99, yg dh lengkap skali dgn potpurri. Mmg ada kelainan. Dlm bekas kaca lg. Berebut nk sorang satu. Pulut kuning tu plak my auntie yg sediakn. Bunga telur aku yg pilih. Merah gak.



Hantaran drpd pihak lelaki - gold colour. My SIL's idea. Sgt ngam dgn warna brg2 hantarn yg kami beli. Sblom tu my SIL siap tnya warna tema hantarn aku, takut tersama plak. Masa tunang ari tu dia buat warna tema hitam. My SIL betul2 ghotic, suka warna2 suram ni...


No comments:

This Day In History