FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, May 19, 2009

Fahami La...


Ari ni aku nk luahkan rasa tak puas hati aku kt sini. Aku ni sejak 2 menjak ni asyik temper jer. May be sbb aku penat dgn keje, ditambah plak dgn perangai manusia yg jenis tak faham masalah org lain. Ari tu kna khutbah dgn my mom tp aku takde la marah pn kt dia. Tp klau selalu sgt sebut benda yg sama, sape2 pn naik fed-up. First pasal keje. Dr dulu smpai skrg tak abis2 suruh aku apply jd cikgu. Dh byk kali aku ckp, aku tak minat. Aku mmg takde tokoh jd cikgu sbb aku prnh la jd cikgu kejap dulu. Aku surrender. Bg aku, buat apa aku buat keje yg aku tak minat? Mcm tak ikhlas jer. Keje sbb nk harapkn gaji yg tinggi. Then dia tnya smpai bila aku nk keje mkn gaji. Seme org dh kaya raya katanya, buat business sndiri. Org tu dh buat business, org ni beli kedai sbb nk buka kedai runcit, mcm2 lg la. Org tu dh beli umah, org ni dh beli kete besar, erm...Aku pn bukan nk keje ni smpai ke mati. Aku pn ada plan aku sndiri tp aku malas nk citer selagi blom confirm. Nnti klau tak jd, aku gak yg malu. Skrg ni klau aku ada duit, dh lama aku bukak business sndiri. Aku & hubby pn mmg plan nk bukak syarikat sndiri, masalahnya skrg ni kitaorg blom ada modal. So skrg ni tgh settle kan apa yg patut, lps ni bleh kumpul modal plak.
Itu kesah my mom. Aku tau my mom wanted the best for me tp please la understand, masanya akan tiba tp bukan skrg. Stop bandingkn aku dgn org lain bcoz' we're not the same.
Ini plak kisah my sister in law, adik hubby aku. Tp aku rasa seme ni pn bpunca dr hubby aku gak. My SIL ni mmg jenis mulut laser, mulut tak mkn saman. Klau ckp, mcm nk gaduh jer tp aku tau hati dia baik. Setiap masa call nk pinjam duit. Klau ckp tak boleh, mula la duk ungkit itu & ini pasal hubby aku. Klau dia ungkit depan hubby aku takpe la jugak, ni dia duk ungkit kt aku. Bengang la aku. Dia ungkit pasal abg dia byk pinjam duit dia dulu, pasal abg dia abiskn duit dia masa kawin ari tu. Aku pn tak faham. Aku tak pasti abg aku ada bg duit kt dia @ tak, aku malas nk tnya. Tp last week dia call aku, nk pinjam duit dr aku. Bila aku ckp nnti aku tnya abg dia, dia ckp tak payah sbb dia nk pinjam duit aku. Aku bukan tak nk bg, time tu duit aku pn tinggal rm50 jer. Duit yg lain2 hubby aku pegang tp aku takde la ckp kt dia pasal tu. Lps tu nk on that day gak. At least klau dia ckp awal2, bleh la aku cari dulu.
Sblom ni dia prnh mintak tolong aku jd penjamin dia utk beli kete. Lps tu dia nk guna nama aku utk buat personal loan. Aku bukan tak nk tolong tp aku sndiri ada masalah. Aku pn nk beli kete, nk beli umah, so aku pn takut gak if anything wrong happen.
Dia ingat aku ni kaya, byk duit. Mentang2 aku skolah tinggi, keje kt kl, dia ingat gaji aku besar giler. Kitaorg ni baru jer kawin, umah pn blom lengkap lg. Gaji buat bayar hutang, yg balance2 tu utk buat mkn. So klau nk bg pinjam tu mmg tak boleh. Mmg la gaji kitaorg klau digabung agak besar jumlahnya tp dia tak tau problem kitaorg. Kitaorg pn tak nk citer kt sape2. Buat masa ni kitaorg mmg tak bleh nk hidup mewah. Aku mmg cuba bjimat sebaik mungkin tp my hubby plak jenis yg boros. Duit mengalir mcm air. Ntah apa yg dia beli pn aku tak tau. So bila adik dia bising2 nk pinjam duit, aku pn jd bengang. Lg bengang bila dia duk ungkit itu & ini. Adik beradik kandung aku pn takde mcm ni tau. Diaorg faham keadaan masing2.


No comments:

This Day In History