FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, February 22, 2008

WHY DO PEOPLE SO MEAN????

zwani.com myspace graphic comments
Myspace Insult Graphics


Ari ni bgn awal, sempat goreng behoon utk breakfast. Bas punya pasal, pkul 10am bru smpai opis. Hidayah dh smpai dulu, duk menunggu kt tangga. Biarkan dia duk menunggu. Biar dia rasa.

Actually aku bengang tp ntah kt dia @ bapak dia. Bapak dia bleh ckp aku slalu lmbat hinggakn anak dia ni tpaksa duk menunggu kt tangga. Tp slama dia keje kt sini, ari ni bru aku tengok dia duk menunggu kt tangga tu. Bapak dia bleh salahkn aku sbb dtg lmbt, anak dia kna lepak kt tangga. Tp kebenaran terserlah jua. Semlm jenny ckp, dia dh bleh 'tangkap' pbuatn anak gadis en md noh ni. Kelmarin, aku dh inform awal2 kt jenny yg aku msuk lmbt sbb gi opis accountant dulu. So jenny mai opis awal bukakkn pintu. B4 9am dia dh smpai tp sengaja lepak dgn member dia kt coffee shop kt bawah. Bla dia tnya en md noh bla anak dia akan smpai, bleh dia ckp dr pkul 9 lbih anak dia duk menunggu kt tangga. Pbohong btul sdgkn jenny dh smpai b4 9, tp x nmpak sape2 pn. Actually pkul 10.00++ bru anak dia smpai. Lepas tu bukan nk greet @ tegur jenny. 'itu budak manyak sombong la', ckp jenny. Ntahla, maybe kot sbb dia mmg payah nk bukak mulut. Slama dia keje kt sini pn, beberapa patah ayat jer yg kluar dr mulut dia. Yg slalu aku dengar, 'kak ana, blik dulu', tu jer. Ha, tu la, aku citer x bape nk pcaya. Skrg jenny dh dengar sndiri & lihat dgn mata dia sndiri behaviour budak tu. Jgn plak nnti kluar citer aku yg sengaja reka2 citer. One more thing, jenny complain sbb hp budak tu asyik bbunyi x henti2. Bla masa la dia nk buat keje. Actually aku pn heran gak, hp bunyi non stop, dh la keje x siap2, aku pn tganggu gak dgn bunyi tu. Klau nk keje buat la cara nk keje. Org pn bcinta gak tp ada masanya. Klau company lain, agaknya dh kna sound.

Erm, people always like that. Keburukn org jer yg dia nmpak, keburukn diri sndiri & org yg tdekat x prnh kelihatn. Klau ada pn, buat2 x nmpak. Aku pn heran nape la MN ni mcm nk cari kesilpn aku jer. Aku tau la aku ni anak emas mr yap & jenny (perasan abis....hehehe...). So dia x bleh nk 'sentuh' aku. Apa yg aku buat msti ada org yg backup aku especially jenny. Dulu keje dia terminate staff yg dia x suka, bg memo, reminder & mcm2 lg. Dh ramai staff yg kna terminate sbb dia x puas hati sdgkn dia x bleh terminate aku @ remind aku sbb i'm untoucable. Company ni depends on me 100%. Dia pn slalu suruh aku buat keje2 personal dia. Dulu, kalu dia x puas hati kt staff, dia trus kluarkn memo tp aku dia x bleh buat gitu sbb jenny @ mr yap pn x prnah buat cmtu.

Actually aku pn x fhm dgn MN. Seme staff & bekas staff kt sini x suka kt dia. Salah org jer dia nmpak tp dia x prnh salah. Yus, abg nor, abg salleh (sekadar menyebut beberapa nama yg aku msih ingat), seme kna terminate. Last year mizi, resign. Yg latest, aku dpt tau semlm, radzi, pun dh resign. Actually aku dg agak ini akan blaku. Aku prnh bcakap pjg dgn dia dulu. Bukan aku nk buruk2kn company & boss (Mn tu boss ke?) aku sndiri tp staffyg dia recruit msti x bthn lama. Byk janji2 manis sblom dpt keje tp bla dh keje, buat x tau jer. Bla ditnya, nnti kita bincang, jwbnya. Bla kita x tnya, dia buat2 lupa. Keje last minute, lps tu suka lepaskn diri bla ada masalah. Ksian radzi kna marah2. Dh tau budak tu fresh, xde pengalamn, bidang ni plak bukan bidang dia, so nape msti marah2 bla budak tu buat silap. Impossible budak tu nk blajar seme benda dlm masa x smpai 2 bln. Aku yg dh keje lama ni pn tkial2 lg. So, aku x tkejut bla dia bhenti. Aku rasa seme ni gara2 x menepati jnji. Dia prnh ckp kt aku, dia x kesah kn amarah sbb dia mmg x tau. So dia nk blajar, nk cari pengalaman. Tp yg dia bengang (1) xde org nk ajar dia. Mn suruh tnya technician jkr sdgkn technician tu bukan slalu kt site. Nk tnya MN lg la payah. Dh la jarang2 ke site, bila ajar, mcm robot, nk cepat jer. Bg la org tu faham dulu one by one. Ajar plak mcm nk marah2. Cmner nk pandai. (2) Gaji kecik. Dia ingatkn gaji tu excluding hp bills & petrol, rupa2nya dh including skali. Mn cukup dgn gaji rm800. Dh la nk travel jauh, nk call byk org plak tu. Agaknya dh confirm pn x naik gaji. (3) rumah sewa. Dulu dijnjikn rumah sewa, company tanggung. Ye la, org tu duk kajang, site kt klang, mn larat nk ulang alik. Dh la jauh, petrol plak byk. Nk duk menumpang sedara pn segan lama2. Tp smpai last, isu rumah sewa x selesai, xde rumah. Abis tu, who should blame him over this matter?

Ari ni dpt tau budak bru msuk ganti dia. Start sbtu lepas tp dr smlm x nmpak btg hidung. Wilson ckp, mmg x bleh harap. X tau apa2. Computer pn x tau, apath lg bab2 baca plan & yg sewaktu dgnnya. Sape yg recruit? Sape lg, MN la. Budak yg dia recruit slalu x kekal. Entah la.


No comments:

This Day In History