FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, February 18, 2008

PTD OH PTD




Hari ni mcm2 nk kena buat. Sib baik smpai awal kt opis. Nk kna buat follow up psl material on site, contact architect projek kt rawang, follow up psl quotation, erm.....tasks go on and on....
Apa2 pun this week dh bleh relax ckit. Bleh baca paper yg x sempat nk dibaca last week, buat filing yg tertangguh, key-in account dlm computer, baca e-mail, update cheq & payment voucher.Erm, rupanya byk gak keje2 yg tertangguh. Ni seme gara2 exam PTD.
Hari sbtu lepas, 16/02, aku attend exam PTD. Sib baik exam tu held dkat umah aku, Hotel Adamson kt Chow Kit. Jln kaki jer. Org pelik gak, nape exam buat kt hotel, ntah la, aku attend jer. Sblom ni exam PTD & yg sewaktu dgnnya diadakan kt skolah. Bagus gak, nmpak kelas ckit, sekelas dgn jawatan tu. Hehehe...perasan aku.
Exam tu bmula pkul 9.00am. Pkul 6.30am aku dh bangun. Siapkan breakfast, gosok baju. Pkul 7.30am breakfast dgn cik abang. Pkul 8.15am aku dh btolak dr rumah. Awalnyer. Ikutkn aku pkul 8.30am bru nk btolak tp cik abang suruh aku awal. Sejak btunang ni, pergi mana2 mesti dia nk hantar @ temankan. Pagi ni pun dia yg offer diri nk hantar aku. So, bjalanlah kami beriringan ke hotel tu. 8.30am dh smpai. Sembang2 sat, then aku menuju ke dewan Sri Kalsom, venue exam tu. Cik abang terus blik sbb nk sambung tidur blik.
Pegawai JPA tu ckp calon pusat tu 200++ tp today 56 org jer yg attend. Erm, kemana candidate yg lain? Nak kata x bminat tp nape diaorg apply? Erm, aku dulupun camtu. Sbenarnya dh byk kali aku apply jwtn ni tp ni 2nd time aku attend exam. 1st time dulu jer aku attend. Tu pun rasanya thn 2001 dulu. Masa tu aku pass exam dia tp kantoi masa kt Assessment Centre. Thn berikutnya aku x attend exam tu wp aku apply post tu. Sebabnya, entah la, agaknya aku frust kot sbb x lulus kot. Then the next coming year, aku mmg x apply langsung jwtn tu. Last 2 years aku start apply blik tp last time aku x attend gak atas sbb2 yg x dpt dielakkan. This year, aku mmg bsemangat nk attend apatah lg venue dia dkat jer, bleh jln kaki.
Preparation ada la ckit, apatah lg aku cbuk bangat dgn keje. Time dlm bas & lrt jer aku sempat belek2 buku sejarah masa form 5 dulu. The rest, aku surf kt internet.
Bhgian 1, exam psl sahsiah diri, soalan kacang jer tp ni seme tpulang pd diri masing2. Jwb secara jujur. Xde yg btul, xde yg salah. 2nd exam, pengetahuan am. Part ni mcabar ckit. 1st soalan pn dh kantoi. Nama panggilan Pulau Batu Putih oleh s'pore. Slalu gak ikuti pkembangn dlm berita tp x peka sgt. Hem, tembak jer. Yg lain2, aku malas nk komen, tawakkal jer. 3rd exam, ni yg aku btul2 kantoi. Math exam. Soalan senang tp x cukup masa. Aku dh la lembab bab congak2 ni, kalkulator plak x bleh guna. Erm, bencinya. 4th exam, soalan kefahaman BM & BI. Ni very the kacang. Confident bleh score. 5th exam, karangn bhs melayu. Goreng jer. Last paper, karangan BI. Goreng gak wp grammar lintang pukang. Nasib la. 4.45pm exam tamat. Blik sorang2 sbb cik abang x jemput. Msti duk mbuta lg ni.
Apa2 pun, aku dh buat yg tbaik, tawakkal jer. Aku pn x mgharap sgt. Actually, aku prefer exam utk 14 Skim Perkhidmatan. Senang ckit + pelbagai jwtn. Exam tu klau x silap akan diadakan pd bulan April ni. Aku mesti attend. Kna buat preparation lbih ckit kli ni.

"People who believe a problem can be solved tend to get busy solving"

No comments:

This Day In History