FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, February 25, 2008

A Very Bad Monday

I'm really mad today.Semlm aku dh bdamai dgn cik abang.Everything went well the whole day untill early this morning.As usual dia x bleh tidur.And as usual aku jd mangsanya.Aku dh la mengantuk giler.Mlm semlm aku dh tidur lewat sbb temankan dia.Ingatkn bila hari minggu bleh la tidur lama sikit,malangnya 6.00am dia dh kejutkan aku.Mintak tolong aku buat breakfast & air teh panas.Katanya nnti dh abis breakfast bleh la aku sambung tidur blik.Dlm keadaan mengantuk & tpaksa,aku bangun buat breakfast.Sdg aku goreng cekodok,dia smpai bawa ikan,suruh aku masak ikan singgang.Dh abis breakfast,terus bersihkan ikan & masak utk lunch.Nasi dh masak,dia ajak aku lunch terus.Baru pkul 11.30am.Abis lunch,kna kemaskn dapur yg bsepah.Lepak2 kejap.Baru nk lelapkn mata,dia nk makan lg.Baru 2.30pm,dh 2nd round.Tpksa la temankn dia.Aku siapkan buat bunga utk cenderahati kahwin nnti.Sedar2 dh 6.00pm.Baru boleh lelapkn mata.Aku tengok dia nyenyak.Syukur,bleh aku tidur dgn aman tnpa gangguan.
Tiba2 aku dngar suara dia kejutkn aku.Rupanya dh 7.30pm.Terus bangkit,masak nasi utk dinner.Smbil tu gi cuci koridor,toilet,bilik air & basuh baju.Abis mandi,dia terus ajak aku dinner.Abis dinner,lepak2,kemaskan pakaian yg dh kering,baca paper semlm.Dia as usual cuba lelapkn mata tp tlena skejap jer.Boring betul sbb takde perkara lain yg bleh dibuat.Tv baru jer rosak.Semenya gara2 dia.Ari tu remote control rosak.Bila dh repair,kuar plak ntah apa2 kt skrin tv.Aku dh ckp biar je la kt situ sbb x mganggu sgt pandangn puntp dia degil.Tekan itu,tekan ini.Last2 tv tu terus mati,x kluar gambar & suara.Nsib baik dia yg rosakkan,klau aku yg buat,maunya kna bebel 6 guni.Jawabnya tunggu ada duit bru bleh repair tv tu.Bila?Ntah la...
Since xde duit,radio buruk yg jd peneman.Tp tu la,radio dh condemn.Channel ttentu jer yg dpt.Tu pn skejap ok,skejap x ok.Tp ok la drpd sunyi sepi.
Dia minta aku dodoikn dia spy dia bleh lelap.Dia x bg aku tidur dulu dgn alasn dia x bleh nk tidur klau aku tidur dulu.Masalahnya amik masa lama nk dodoikn dia.Masalahnya dh pkul 3am.Esok aku nk kna bangun awal sbb aku keje.Dia xpe la,duduk rumah jer.Klau aku x cukup tidur,cmner aku nk buat keje?Dia ni tak faham2.Bila aku salah ckp ckit,dia dh naik angin.Dia suruh aku tidur dulu,tak payah dodoikn dia.Siap hempas2 pintu lg.Aku nk tidur pn tak lena.Bengangnya!
7.30am bru aku bangun.Pkul 6am aku dh jaga tp aku tak larat nk bangun.Lepas gosok baju,aku masak behoon soup utk dia.Dia yg pesan mlm td.Sdg aku masak,tiba2 dia dtg ke dapur,marah2 kt aku,larang aku buat soup tu.Tak faham aku.Semlm suruh buat,hari ni marah plak.Aku pegi keje dlm keadaan perut kosong.Takde mood aku nk breakfast.Dia suruh pakai cincin tunang tp aku buat tak tahu jer.Aku malas.Takde mood.
Sampai opis dh pkul 10.00am.Jenny call,katanya en md noh call mr yap,complain pasal aku dtg lmbt lg.Dia & anaknya dh tunggu lama kt bawah sbb tak bleh msuk opis.Asyik2 nk complain.Bosan aku!Aku ni dh la tgh bengang,smpai opis kna complain plak.Cepat2 la dpt keje baru,aku dh bosan keje kt sini.Dulu xde org nk complain,skrg ada tukang complain x bertauliah plak.Hari ni btul2 aku bad mood.

No comments:

This Day In History