FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, December 25, 2009

Visiting & Visitors

Mlm td for the first time aku gi umah adik aku kt bndar baru sg buloh...sejak2 dia pindah umah baru (dh lama dh) aku blom bkesempatan utk gi umah dia tu...dia jer slalu bawak bini & anak2 dia melepak kt umah aku...bukan aku tak nak gi tp takde driver...hubby klau hujung minggu & mlm dia malas nk jln jauh2 sbb penat...time dia ada mood nk gi, wife adik aku & anak2 dia ada kt kg dia di gemas...

So siang2 lg hubby dh call adik aku tnya dia ada umah @ tdk mlm td...actually aku takde pn sebut nk ke sana tp hubby yg plan sndiri...balik jer dr keje dia ajak aku gi umah adik aku...gi pn dh pukul 9pm...since msih awal, jln tak jam...almaklum la mlm org nk sambut krismas, jln biasa jam...

Senang sungguh nk cari umah adik aku tu...cari bb sg buloh fasa 3, blakang kfc (gara2 umah blakang kfc, anak sedara aku tu asyik ajak mkn kfc je la kejenya)...masa smpai adik aku tgh wat keje2 mengecat umah sebelah...amik kontrak sbb awal bln dn org nk masuk...lepak2, minum2, mkn2, sembang2 smpai pukul 1.30am...

Sblom balik, singgah kt restoran jejantas sg buloh, hubby lapar...plan nk mkn sate, kedai dh tutup, terus ke kfc (kfc depan umah adik aku dh tutup, tak buka 24 hrs)...org agak ramai tp petugas kt kaunter sorang jer...sgt kurang hajar budak pompuan tu...dh la muka masam mcuka tak senyum langsung, dia boleh hentak2 tray masa nk serve...budak2 cina yg beratur depan aku pandang kami bila pekerja tu duk hempas2 tray...hubby dh naik hot, dh la wat keje lembap, muka mcm 'taik' (sekadar mengulang ayat hubby), main hempas2 tray plak...nasib baik aku sabarkn hubby, klau tak, tak pasal2 kena sembur minah tu awal pg td...free2 jer kna maki nnti...

Jln sgt clear ke cheras sbb dh nearly 2am...org pn dh balik dr sambut christmas eve...skejap jer smpai umah...

Pg2 td dh kna bangun (wp tak cukup tidur sbb tidur lambat mlm td) sbb adik ipar aku & her hubby nk dtg umah...actually dia smpai semlm & mlm td tidur kt umah kwn hubby adik ipar...erm, tetamu yg dtg tak putus2 nmpaknya...baru jer semlm abg ipar aku balik, ari ni adik ipar plak smpai...this is their first visit ke sini...diaorg dtg ke kl sbb ada urusan kt bank pertanian (oppss agro bank daaa) KL, esok plak diaorg ada function kt putrajaya..smbil dtg sini, diaorg nk dtg berubat skali...

Adik ipar aku ni janda anak satu...dh lama dh menjanda...tup2 bln ptengahan thn ari tu dia kawin lg dgn suami org...bermadu la kiranya...adik ipar aku baru umur 27, suami dia plak umur dh 40++...diaorg kawin cara baik tp ntah apa jd tiba2 timbul citer ada org bomohkan dia...dia baru jer keguguran bln lepas & keguguran tu kononnya akibat buatan org...melalui sumber2 yg dipercayai, org yg bomohkan dia tu tdk bukan tdk lain adalah madu dia sndiri...tkejut dengar...

Hubungan diaorg baik sblom ni hinggalah adik ipar pd madunya campur tgn...cucuk2, wat citer mcm2, api2kan madu dia smpaikan sanggup jupe bomoh utk kenakan dia...akibatnya adik ipar aku rasa mcm dicucuk2 pd bahagian alat sulitnya...bukan tu jer, slalu la dia dpt missed call & sms dr private number...msg plak mencarut2, maki hamun, smpaikan siap gelar pelacur lg kt adik ipar aku...

Adik ipar aku pn pelik, nape la busuk sgt hati madu & adik ipar madu dia tuh...diaorg kawin cara baik, anak2 tiri dia pn baik, slalu dtg umah mertua aku, smpaikan tidur kt sana skali...ini la manusia, tak boleh tengok org lain hidup senang & bahgia...suami adik ipar aku ni (biras ler) ada busniess sndiri tp adik ipar aku tak bgantung langsung kt suami dia sbb dia sndiri ada business...ntah ler

So lps solat jumaat (ari ni adik ipar aku masak utk lunch, aku cuma tolong2 jer...adik ipar aku ni terer bab2 masak...keterer la katakan) aku, hubby, adik ipar & suaminya gi umah tok bomoh kt sg lui, hulu langat (lalu ikut umah datuk yusoff haslam 'casa d'haslam')...mak oi jauhnya umah tok bomoh tu...first time smpai kt kwsn tu...tok bomoh ni pn kwsn biras aku yg introduce...smpai dlm pkul 3pm tp duk menunggu smpai dkt pukul 5pm sbb tok bomoh gi kl...nsib baik kami smpai awal (first customer) sbb lps dr kami ada lg org yg dtg nk berubat...

Hubby gelak besar tengok tok bomoh tu...katanya klau nk berubat pasal pompuan, tok bomoh tu sesuai la tp klau nk berubat bab2 kna buatan org ni, buang masa jer...ntah apa yg dibacanya, siap asapkan bhn2 utk mandi...lps dh baca2, dia suruh adik ipar aku mandi dgn air bunga yg tlh dijampi tp mandi dgn melilitkan kain putih 5meter kt bdn...adik ipar aku ckp tak rasa apa2 pn....

Lps berubat tu, singgah mkn kt tgh jln...lps hantar kitaorg balik, adik ipar & suami dia terus menuju ke putrajaya...tak sempat bmlm kt umah aku sbb dia ada program mlm ni..function esok bmula pg & lps tu diaorg akan terus balik ke trganu...


No comments:

This Day In History