FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, December 1, 2009

Kiriman Dari Kampung

Mlm td lps hubby balik dr isi minyak kete dia bgtau adik aku yg duk sg buloh call, katanya nk dtg umah dlm pukul 11pm, nk hntar brg...amboi lewatnya...aku dpt agak yg dia msti on the way dr umah mertua dia kt gemas nk balik ke umahnya kt sg buloh...
Dlm pukul 11pm dia smpai...tak naik umah pn sbb dia nk cepat...dia balik sorang2 jer manakala isteri & anak2nya tinggal kt gemas sbb this coming saturday ada kenduri kt umah sedara dia kt sana....aku dh agak msti ada brg yg my mom kirim dr kg...adik aku ni balik beraya haji kt kg weekend ari tu...mcm biasa la, msti ada buah tgn dr kg, nak2 lg anak pompuan dia ni tak balik...& spt yg aku agak my mom kirim daging lembu korban...kata adikku byk sgt daging korban kt umah smpai tak muat peti ais...lgpn my mom ingat aku kt sini tak dpt merasa daging korban sdgkn kt peti ais aku pn dh penuh...sblom2 ni pn my mom msti kirim daging korban kt anak & anak sedara dia yg tak dpt balik beraya kt kg...
Nmpaknya penuh balik peti ais aku dgn daging...tp yg aku paling suka my mom kirimkn part yg dh lama aku tak mkn; lidah lembu..yumyum...tp hubby cepat2 ckp minyak aku guna utk masak lidah tu nnti tolong buang...tau la dia tak mkn tp kecik hati bila dia ckp mcm tu...tak kisah, nnti aku masak lidah tu masa dia gi kursus, takde la dia nk tengok aku masak & mkn benda tu...
Selain daging, my mom turut kirim keropok lekor...wah bestnya sbb ari tu langsung tak beli keropok lekor...mcm takde semangat nk beli gara2 wabak taun...tp rasanya wabak tu dh reda kot sbb tu my mom kirim keropok tu...lgpn my mom tahu anak dia ni suka sgt keropok lekor yg dibuat kt tpt my mom keje...
Tak lama pn berbual dgn adik aku sbb dia nk singgah umah my cousin kt kg malaysia tambahan plak sbb my mom pn kirim daging korban kt dia...mcm tu la my mom slalunya...msti tak pernah lupa kt anak2 dia kt sini...thanx mom atas ingatanmu...

No comments:

This Day In History