FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, December 3, 2009

Persiapan Kahwin Adik

Semlm ptg sembang2 dgn my mom melalui telefon...citer mcm2...ari ni baru dpt berita yg suami mak sedaraku meninggal dunia sehari sblom raya hari yg lalu...sblom raya pose aku sempat ziarah arwah kt hospital...masa tu arwah kna warded sbb kaki dia gangren (betul ke ejaanku ini?)...sel kaki arwah jd mati disebabkn oleh penyakit kencing manis...a day b4 raya kaki kanannya tu kna potong...lps deepavali kakinya kna potong lg tp kali ni kaki yg sama cuma dipotong lg ke atas...after that tahap kesihatannya makin merosot hinggalah arwah menghembuskan nafas terakhir a day b4 raya haji...innalillahiwainailaihirajiun....
Apart of that my mom dh confirmkan tarikh nikah & majlis sambut menantu adik aku...nikah & kenduri kt umah pengantin pompuan pd ari jumaat 12/02/2010 manakala majlis sambut menantu kt umah aku pada ari raya cina 14/02/2010...my mom saje pilih ari raya cina sbb dia nk make sure seme anak menantu & cucu dpt balik ari tu...
My mom ckp dia nk wak kenduri besar jugak la; makan2 ambik duit....kt tpt kami secara umumnya klau org wat majlis kawin especiallynya ada 2 jenis; amik duit & tak amik duit...klau tuan umah tak amik duit maknanya tuan umah wat majlis doa selamat je la tp klau tuan umah amik duit maknanya majlis tu besar2an gak la & msti ada bg door gift & sewaktu dgnnya...
My mom mintak tolong aku sediakan door gift utk tetamu...menurut mym mom kad jemputan dlm 500 keping, so jumlah jemputan lbih kurang 1000 org (500 kpg kad X 2 person setiap umah = 1000 jemputan)...uih, ramai tu, sama ramai masa kenduri kawin aku ari tu....
Since masa aku kawin ari tu my mom langsung tak masuk campur bab2 door gift & hiasan bilik tidur & pelamin (konon), dia mintak aku budget bape wang nk kna kluarkan utk tu seme...bilik tidur tu adik aku yg akan kuar duit, cuma door gift jer my mom takde idea nk bg apa...utk tetamu & penanggah skali...utk tetamu kehormat (boss adik aku, rakan sekerja & his friend) adik aku ckp dia akan beli nnti...
Byk gak nk kna sediakan 500 door gift sdgkn tinggal lbih kurang 2 bln je lg...mn nk beli sweets lg, sumi lg, beg kertas lg...apa yg wajib diisi dlm beg kertas = sumi & gula2...satu lg kek kot..yg ni aku blom decide lg nk letak apa...& satu lg bunga telur...bunga telur klau nk beli yg dh siap mahal gak rasanya...500 tu, bukan ckit...lps duk fikir2, lps belek2 internet, aku dpt idea nk wat bunga telur sndiri lps nmpak bunga2 telur yg ku jupe kt sini dan kat sini.



Aku suka sgt tengok hasil karya nani ni...comel jer...terus dpt idea...nmpaknya kna ajak hubby ke nilai 3 borong bunga lps ni...tp apa2 pn kna tnya adik dulu warna tema dia, baru boleh beli...dulu masa ku kawin seme bunga aku borong kt mydin, murah la jugak tp nk cuba survey kt nilai 3 dulu kot2 dpt harga lg murah...
At the same time aku bkenan gak kt bunga telur kt bawah...lupa plak amik kt mn...



No comments:

This Day In History