FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, December 30, 2009

Rutin Hujung Tahun


Dh smpai penghujung thn ni, byk giler keje nk kna settle...nk berblog pn takde masa...fb pn dh byk ari tak bukak...chatting lg la...skrg ni dlm kepala keje, keje, keje...masalah2 lain tolak ketepi...masalah rumahtangga pn hnya terfikir time kt umah jer...nasib la keje tgh byk, klau tak, tak tau la apa nk jd, msti bengong otak aku memikirkan mcm2 masalah...

Ingatkn minggu ni seme akan kembali spt biasa...ingatkn minggu ni boleh relax...mn tau hujan kusangka akan bhenti, rupanya masih gerimis smpai skrg...mn tau last2 minute mcm ni ada keje yg kna siapkn segera...

Dulu masa assistant aku ada, my boss serahkn satu tugas kt dia...since aku sgt bz on that time + aku nk tengok sejauh mn dia boleh wat keje, maka keje2 dia aku tak sempat nk check slalu...tak check pn, cuma aku siapkn format kt dia, the rest of dia yg buat slps aku ajar apa2 yg patut...tup2 dia resign & dlm masa yg sama my lady boss take over keje dia...& skrg dia bg seme file2 yg berkaitan yg dia dh siapkn utk proses filing...

Suka hati aku sbb nk wat filing jer...tp masa wat filing tu, aku dh rasa pelik sbb akaun tu caca marba...seme bercampur aduk tp aku malas nk ckp apa2 sbb my lady boss ckp dia dh close akaun tu...tp semlm bila my big boss check file2 tu, mulut aku terringan la plak ckp pasal apa yg pd aku tak betul...padan muka, terus dia suruh aku susun balik, key in & buat filing semula....sgt padan muka aku...

Serius, aku tak suka audit keje org...nk kna key in balik satu hal, nk kna filing satu hal...yg aku tak gemor, nk kna asingkn semula bill2 & invoice2 ikut kategori masing2...my lady boss nk senang, dia masukkan seme bill under material, tak kira la stationery ke, maintenance ke, bcampur aduk...jd dgn gigihnya aku siapkn seme tu dlm masa 2 hari...byk siot sdgkn keje2 lain sdg beratur utk disiapkn....

No comments:

This Day In History