FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, December 2, 2009

Kecoh

Pg2 dh kecoh...last week dh la ada budak site blom dpt gaji, ari ni dpt tau wang nk bayar gaji hilang....last week aku menadah telinga je la bila kepala kerja mengadu kt aku yg budak2 dia blom dpt gaji sdgkn esoknya dh nk raya...bila aku call boss, dia ckp next week (minggu ni la) dia akan bayar direct kt 'kepala' sbbnya budak2 keje tu dh takde kt site...since keje dh abis, diaorg pn gi la keje kt tpt lain..ada la sorang lg yg tinggal kt site tu tp boss bg alasan dia tak berani nk bg wang budak2 lain kt dia in case wang tu hilang ke, ataupn budak tu songlap ke, last2 nnti boss aku nk kna tnggung...erm, ntah la tp kesian la sbb diaorg nk raya...
Tup2 ari ni baru dpt citer kepala keje kt site damansara tgh pening kepala sbb wang utk bayar gaji budak2 keje tak cukup...last week sblom raya my boss dh bayar gaji diaorg tp masa bg2 duit gaji tu ada 2 org tak dpt...dh jd kebiasaan sejak dulu2 lg my boss akan masukkan wang gaji dlm envelope...dia siap asingkan ikut jenis keje berdasarkan slip gaji yg aku kluarkan...my boss bawak seme duit tu ke site & serah kpd kepala pekerja...& spt biasa kepala tu terima envelope tu & dia yg sign voucher tnpa mengira dahulu jumlah wang yg terkandung dlm envelope sbb dia assume jumlah yg tertulis kt voucher tu sama byk dgn wang yg ada dlm envelope...alih2 masa bagi2kan duit gaji tu, 2 org dlm group tu tak dpt gaji mrk sbb wang yg ada dlm envelope tu cukup2 utk sorang jer (dlm group tu ada 3 org)...masa mn diaorg bagi2kan tu aku tak sure tp slalunya lps waktu keje...
Pelik, sblom2 ni tak pernah la short duit gaji...sejak aku mula keje kt sini 7 thn yg lalu, tak pernah ada yg mengadu boss aku bayar gaji tak cukup...klau tersalah kira sblom kluar report gaji tu ada la...persoalannya, ke mana wang2 tu seme pegi? bukan ckit tu, rm2500++...takkan my boss tersalah kira masa masukkan wang dlm envelope? Setau aku la, my lady boss very particular bab2 mengira wang nih, satu sen pn tak pernah short...takkan cicir kot sbb seme duit tu dlm dlm envelope? klau cicir, takkan ngam2 jer duit yg tinggal tu utk sorang jer? ada yg pjg tgn? ntah la sbb takde saksi...kt sana mmg ramai pekerja, tak pernah plak aku dgr kes kecurian wang kt site....
Ntah la, kecoh sgt la skrg ni...kesian kt kepala pekerja tu...dia tgh pening memikirkan ke mn wang2 tu seme...since dia yg terima wang tu & dia yg sign voucher tu, so dia yg kna btanggungjwb...takkan nk ganti dgn wang sndiri, klau setakat 100, 200 tu boleh la kot, ni ribu2...silapnya dia tak kira wang tu btol2 masa terima...mn la tu wang tu mmg short dr awal...aku malas la nk tuduh sape2 sbb wang tu mmg my boss & lady boss yg kira tp sblom wang tu berpindah tgn kpd kepala pekerja, ada tgn2 lain yg membawa wang tu...sape? malas la kabo kt sini, nnti tersalah ckp plak, sia2 jer dpt dosa....tp bila dh tau hasil siasatan nnti (mcm kes polis la plak) aku akan kabo kt sini...

No comments:

This Day In History