Ni typical question bila kita gi interview. Sape2 yg prnh gi interview msti dh hafal jwpn bg soalan ni kan. Ni kira soalan spot la. Kacang jer kan. Tp aku btul2 menghadapi masalah bila nk describe job aku masa interview & nk buat resume. Aku pn tak tau nk tulis post aku skrg. Nape ek? Dulu mmg ler aku buat admin, so bleh la dipanggil admin officer ke, tak pn kerani ker. Lps tu aku ditugaskn buat akaun plak, so bleh dipanggil admin & account officer. Tp lama2 mcm2 keje aku kna buat. Nk kata engineer, aku takde qualification dlm bidang tu tp aku ada buat keje2 engineering, nk kna check structure drawing. Nk kata aku qs, pn tdk sbb aku tak prnh belajar bidang qs ni tp time buat claim; aku la, time buat report; aku la, time buat material calculation & distribution; pn aku gak. Nk kna buat purchasing lg. Nk kata aku ni project manager, aku takde background engineering pn tp hal2 site aku kna monitor. Tu pn nsib baik aku tak kna attend meeting dgn project's client. At the same time, aku msih kna buat admin & account (skrg ni blom ada assistant, so aku kna pulun seme tu). HR pn sama, tu pn nsib baik hubby ada kt site, so dia bleh monitor pekerja2 tu tp time bayar gaji, aku la org yg paling sibuk nk kna kira gaji diaorg. Lambat kira kan, lambat la gaji diaorg.
So cmne la aku nk describe keje aku ek? Apa aku nk panggil jwtn aku ni ek? Admin coordinator relevent tak? Tp aku buat keje engineer & qs gak. So, admin aka account aka engineer aka qs, bleh? Tamaknya aku smpai seme jwtn aku nk sapu.
So cmne la aku nk describe keje aku ek? Apa aku nk panggil jwtn aku ni ek? Admin coordinator relevent tak? Tp aku buat keje engineer & qs gak. So, admin aka account aka engineer aka qs, bleh? Tamaknya aku smpai seme jwtn aku nk sapu.
No comments:
Post a Comment