FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, July 29, 2009

Operasi Membenteras Along

Tengok tajuk mcm aku plak yg buat operasi tu. Takde la. Semlm dlm paper ada berita pasal pihak polis & PBT buat operasi menurunkan iklan2 & poster along ni. Kt kwsn umah aku pn ada operasi ni. Ari ahad lps, dlm pkul 12 pg, masa tu aku & hubby tgh relax2 sambil celebrate birthday aku, tiba2 dgr bunyi byk motorsikal kt bawah. Lps tu dgr bunyi mcm benda disiat2. Jenguk ler kt balkoni, nampak la beberapa lelaki bmotorsikal tgh menurunkan iklan & poster yg byk tgantung kt tiang elektrik. Then ada sorang tu koyakkan poster kt diikat & dilekatkn pd pokok pinang betul2 depan umah aku. Hubby pn tnya la broder tu. Hubby ckp broder tu polis. Diaorg tgh buat operasi mmusnahkan poster2 & iklan along haram ni. Broder tu ckp seme nombor telefon & hp kt iklan2 tu tak boleh dihubungi lg. Agaknya lps berita pihak polis melancarkan operasi penyamaran menelefon along, diaorg terus terminate nombor2 hp & telefon tu. Pandai btul diaorg ek.
Mmg tak dinafikan, poster & iklan along ni mmg byk. Kt mn2 pn ada. Bila buka jer peti surat, msti berlambak2 benda alah tu tmasuk la business card diaorg. Buat menyemak peti surat jer. Kesian pokok2 pinang yg ditanam sebagai hiasan kt area umah kitaorg, bgayut2 poster. Blom tmasuk tiang elektrik & telefon. Kt pagar TNB substation tepi umah aku pn penuh dgn poster. Tmasuk la pagar kt tmn permainan, pun tepi umah aku. Diaorg ni suka2 hati jer nk lekatkn poster tu kt mn2 yg diaorg suka. Even kt grill tangga nk naik ke umah kitaorg. Yg paling menyakitkn hati, diaorg selamba jer tampal poster tu kt peti surat & papan tanda jln. Dulu masa mula2 duk sini, tgagau mcari nama jln. Tahu la nama jln tp tak tau nombor jln (biasa la tmn perumahan kan byk jln). Dh jupe papan nama jln, nombor jln plak ditutup oleh poster along. So do nombor rumah pd peti surat rumah kitaorg. Yg latest kt cermin penutup meter TNB. Tpaksala pekerja TNB yg nk check meter bukak penutup tu sbb kt cermin dh penuh dgn poster, dh tak nmpak meter tu dr luar. Aku dh koyakkan dulu tp tak abis sbb pelekat dia kuat sgt. Mmg menyakitkn mata sungguh....
Diaorg ni pndai, dtg lekatkn poster & masukkan risalah kt peti surat time tgh mlm. Aku prnh nmpak ada sorang lelaki ni memasukkan risalah dlm peti surat area umah & opis aku. Satu mlm tu plak aku tdengar org ketuk2 benda kt pokok pinang depan umah aku (pokok pinang ni btul2 dpn umah, daunnya bleh dicapai dr balkoni umah aku). Aku pn jenguk la, aku nmpak seorg lelaki tgh tampal poster kt pokok tu. Kesian pokok pinang tu. Aku tak dpt cam org tu, nombor plate ketenya pn tak nmpak sbb dia parking jauh. Klau nmpak, bleh gak buat report.

No comments:

This Day In History