FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, June 15, 2009

New Handphone & Astro

Ntah mimpi apa ari ni, hubby ajak kuar gi Giant Tmn Connought. Mlm plak tu. Ikutkn nk kuar lps aku blik keje tp alih2 hujan plak. Dlm pkul 8 mlm hujan stop. Beria2 dia suruh aku bsiap. Ingatkan tak jd dah sbb dh mlm sgt. Maka kami pn bgerak la ke tmn connought. Dekat jer, tak smpai 5 minit. Mula2 gi shopping kt giant. Apa yg aku nk, hubby suruh amik jer. Erm, nk shopping brg dapur rasanya dh takde apa nk beli bcoz' last week dh borong sakan kt econsave tmn segar perdana.
Masa on the way nk kuar, ada la org promo astro, terus habby sign up. Actually kitaorg dh lama plan nk pasang astro kt umah tp asyik tak jd jer. Klau ikutkn, aku takde la nk sgt astro tu sbb aku pn sorang2 jer tengok kt umah tu. Channel yg dh sedia ada kt tv tu pn blambak, smpai tak tertengok. Klau takde siaran sgt, aku duk layan dvd. Konon2nya hubby ckp kesian kt aku takde apa2 nk buat kt umah, at least ada astro takde la aku kesunyian sgt. Chewah! Tak kesah la, jnji bulan2 dia bayar bil.
Smpai kt deretan kedai kt bhgian bawah, dia tarik aku ke kedai handphone. Lor, rupanya nk belikn hp kt aku. Actually aku dh lama tak pakai hp sndiri. Skrg pakai hp company tp yg guna fixed line tu. Ari tu ada gak tergerak hati nk beli hp sndiri tp bila2 difikir2kan, leceh la byk2 telefon ni. Skrg ni pn aku kadang2 naik rimas bila dua2 telepon berbunyi (tepon opis & hp ni), apatah lg ditambah satu lg hp sndiri. Ntah mn satu aku nk angkat nnti klau bunyi serentak. So apa mimpi hubby nk beli hp ni? Citernya mcm ni, minggu lps lady boss aku amik hp company yg aku pakai tu. Katanya utk sementara jer sbb dia nk testing line kt balakong. Boss aku bukak company baru kt sana. Dia cadang nk langgan servis yg sama kt sana nti. Servis tm mobile ni kerek ckit sbb coverage dia sgt teruk. Klau kt semenyih tu, mmg takde line langsung.
So maknanya skrg aku takde hp. Susah hati la hubby aku tak dpt call aku bila waktu mlm @ weekend. Tu yg beria2 nk belikn hp kt aku. Lgpn ntah bila aku akan dpt blik hp tu. Actually aku bukan nk sgt pakai hp company ni sbb on call setiap masa. Tak nk jwb pn rasa mcm serba salah. Lain la personal hp. Suka hati la nk jwb ke tak nak.
Hubby beli hp murah jer. Aku tak kesah pn sbb bg aku yg ptg bleh buat & terima panggilan serta hantar & terima sms. Yg lain2 tu tak ptg. Aku ni bukan jenis yg fanatik dgn hp yg canggih2 tu.


Ini hp yg hubby belikan. Sonny Ericsson J132. Cokia jer tp aku amat menghargai pemberian ikhlas dr suami tersyg. Thanx abang!


Serius talk ni first time aku pakai hp sonny ericsson. Sblom ni dr first hp, aku pakai nokia. Aku suka nokia sbb function dia user-friendly. Mulanya nk beli nokia gak kali ni tp hubby yg decide model ni. So, org dh 'belanja', terima aje la. Jgn nk memilih2:)

No comments:

This Day In History