FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, June 25, 2009

I'm Piss Off

Apa yg anda rasa bila ada org kritik hasil keje anda & org yg mengkritik itu bukannya pandai pun? Aku tak kesah org kritik keje aku tp make sure apa yg u kritik tu u tau & pandai buat. Klau tak tau, jgn nk memandai2.
Aku btul2 piss off ari ni. Ni seme gara2 org yg tak tau nk jaga hati org lain. Nama jer baru blik dr umrah (baru jer minggu lps blik) tp nk marah, nk tinggikan suara kt org suka2 hati jer. Aku sbenarnya dh lama bengang kt budak2 opis main-con aku. Nama jer main-con tp seme keje kitaorg nk kna buat sdgkn kitaorg ni sub-con jer. Mmg la keje2 kt site kitaorg kna buat tp spatutnya diaorg kna assist in terms of working paper, report & lain2 hal pengurusan. Dr mula2 kitaorg take over keje tu (actually sblom ni projek tu di subkan kpd org lain, malangnya kna terminate for unknown reason) seme keje kitaorg kna buat. Hatta nk hantar surat kt jkr ke, architect ke, kitaorg yg kna draft dulu, lps tu faxkan kt diaorg. Diaorg just type blik surat yg kitaorg dh draft tu. Senang jer keje diaorg ek, tak payah nk fikir byk2 cmner nk karang surat. Btul2 pemalas diaorg ni. Seme nk kna suap.
Tp nsib baik progress report diaorg yg buat; machinery, manpower, weather, seme diaorg yg rekodkan. Tp ada satu yg aku tetap kna buat; CPM yg guna microsoft project tu. Aku akui sblom keje kt sini aku langsung tak tau apa tu cpm. Ms project pn tak prnh guna tp since mula2 msuk keje dulu aku sgt santai, aku cuba2 la belajar sndiri apa yg patut including software ni. Lama2 bleh la buat tp takde la terer sgt. ye la, blajar sndiri tnpa guru, mmg tak lengkap tp alhamdulillah selama yg aku buat mmg takde masalah. So utk projek ni pn aku kna buat. Kbetulan plak aku dh lama tak buat benda alah ni, so terkial2 la ckit + ada la kesilapan2 yg tak disengajakan. Aku tak kesah bila that person bgtau what & how should i do. Masa mula2 buat tu dia ada gak la ckp apa yg aku buat tu silap; maksudnya apa yg dia nk tp aku tak tunjuk dlm cpm tu. As i said aku bukan la terer sgt, so aku buat sedaya yg aku mampu. That's why lps keje aku siap, aku emailkn 1 copy kt dia utk disemak & dgn harapan dia dpt betulkn apa yg patut. Tp last2 aku guna yg kna buat. Nk tau nape? Sbenarnya dia pn tak tau buat. Worst than i am. Dia tau arahkn jer. Klau tak silap, apa yg dia complain tu kt aku tu tlh dicomplain oleh pihak jkr. Ye la, klau dia tau buat, nape dia susah2 nk komplain kt aku. Btulkan je la sndiri. But still i can accept that.
Tp ari ni aku btul2 piss off. Dh la cpm yg dia nk tu dia inform last minute (ari isnin baru bgtau), dan2 semlm gak dia nak. Aku plak tgh cbuk dgn akaun. Boss aku masuk2 ari isnin tu, terus minta aku siapkan on the spot. Ntah apa yg ada dlm kepala aku, aku tersalah copy fail yg terdahulu. Setakat ni dh 2 cpm utk that project. Patutnya aku buat yg no. 3 ni based on cpm no. 2 tp aku tsilap amik cpm yg first. Mmg la silap kan. Aku btul2 tak perasan. Ptg semlm baru perasan bila boss aku minta 1 copy.
Ari ni aku pn call la that person dgn tujuan nk mintak one copy cpm yg terbaru bcoz' aku ingatkn dia dh buat. Lgpn aku nk inform yg cpm tu silap & i was hoping to get a new one. Blom sempat aku smpaikan maksud aku, dia dh tinggikan suara. Siap ckp that cpm is bullshit, crap, zaman tok kaduk, mengarut la, bla3. Siap ckp dia tak upload pn cpm yg aku email kt dia lps dia tengok hardcopy yg hubby aku hantar ke opis dia. Dia ckp dia takkan memalukan diri dia sndiri di hadapan jkr masa meeting nnti. La, apa kes ni? Sape plak suruh dia ikut bulat2 cpm tu? Tujuan aku email kt dia spy dia check dulu mn2 yg tak betul. Itu just a draft. Aku takde copy cpm terakhir yang dia dh submit kpd jkr, so aku buat based on my copy. Dia pn satu, tak prnh nk bg copy apa2 dokumen yg dia submit kt client. Mcm la top secret sgt. Skrg dh jd mcmni, nk tinggikan suara kt aku plak.
Apa yg mbuatkn aku bengang adalah, bukan dia pndai pn buat cpm tu. Dia just copy bulat2 apa yg kitaorg buat. Tp nsib baik this time dia cakna, sedar akan kesilapan. So dia bukan la jenis yg copy membabi buta. Aku tau aku silap tp jgn la smpai nk mcarut. Ingat, awak tu baru blik dr umrah. Btul2 hilang hormat aku pd dia. Klau dh terer sgt, nape tak buat sndiri selama ni? Bila time nk ada monthly meeting dgn jkr ke, nk apply EOT ke, mula la sibuk cari aku, nk itu, nk ini. Bila silap, nk marah2. Cara dia bckp tu mcm la aku ni saje nk sabotaj dia, nk memalukan dia depan jkr. Please la, takde maknanya. Aku bukan kenal kau pn. Cuma kenal melalui suara jer.
Aku kecik hati ni. Klau ikutkn, malas dh aku nk buat apa2 utk dia. Klau dh terer sgt, lain kali sila buat sndiri.

No comments:

This Day In History