FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Sunday, September 6, 2009

Rompakan Di 7-E Taman Alam Jaya

Lps sahur pg td (masa tu blom masuk waktu imsak), hubby tgesa2 kluar ke 7-E Tmn Alam Jaya (sblh area umah aku ni je) sbb nk beli rokok (tak sedar rokoknya dh abis). Ye la, mn boleh tak hisap rokok, nnti siang dh nk kna thn 'ketagihan' tu smpai ke ptg. Lama sungguh dia kluar, pkul 7am lbih dia blom blik. Aku ingat dia singgah kt umah member dia tak jauh dr ctu. Aku malas nk tunggu, mata rasa ngantuk, sblom lelapkn mata aku call dia, dia ckp jap lg balik.
Rupanya ada rompakan kt 7-E tu. Masa dia nk msuk 7-E tu, dia nmpak 2 org negro sdg ke hulu ke hilir dlm kedai tu. Masa tu ada sorang jer pekerja wanita kt kaunter (sorang lagi tgh tidur kt dlm store). Takde customer lain. Ye la, dlm pkul 5am, baru lps hujan plak tu, sape la nk gi kedai masa2 tu. Dlm waktu yg sama, salah seorg negro tu terus ke kaunter & memeluk pekerja tu smbil mengacukan pisau. Hubby terus tak jd masuk. Kelam kabut gak masa tu. Dlm masa yg sama, seorg lelaki berbangsa cina nk masuk kedai tu gak & nmpak kejadian tu. Hubby suruh dia call polis (nasib baik balai polis bt 9 dekat jer). Aku bantai gelak bila hubby citer masa tunggu polis dtg, dia, lelaki cina tu & pekerja kedai mamak kt sbelah jd body guard dpn kedai tu spy perompak tu tak lari. Mamak kedai tu siap bawak senduk besar kot2 nak serang nnti. Hubby plak pinjam pisau potong sayur kt kedai mamak tu.

Utk menangkap 2 perompak tu memerlukn 2 kereta peronda. Lama gak la nk tenangkn perompak tu. Ye la, diaorg bsenjata, ada tawanan plak tu. Yg nk tgelaknya, ntah apa dua2 negro tu mjerit sbb seme tak faham bahasanya. Atas kebijaksanaan polis (seme polis duk acu pistol kt mrk, msti diaorg surrender), dua2 bjaya ditahan.
Ish, bahaya btul. Takut dgr. Kalau la aku di tpt pekerja wanita tu, msti dh serik nk keje kt ctu. Dh byk sgt kn kejadian rompakan kt kedai 24 jam ni. Dulu masa duk kt jln pahang, 7-E bawah umah aku pun slalu kna rompak. & satu lg, sejak 2 menjak ni, ramai bebeno negro kt area umah aku ni (deretan umah aku tak la kelihatan sgt tp kt deretan blh belakang nun byk sungguh). Klau gi kt venice hill, lg byk (venice hill ni kondo x jauh dr umah aku). Klau naik bas, ada la bangsa2 diaorg tp diaorg slalu naik teksi. Mmg obvious sungguh kehadirn diaorg kt sini. Kadang2 takut gak klau jln sorang2. Nk kata student, tak nmpak mcm student. Nk kata keje, keje apa ntah, asyik ke hulu ke hilir. Pelik, pelik

No comments:

This Day In History