FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, September 9, 2009

Cirit-Birit & Muntah2


Tak pasal2 aku kantoi puasa ari ni, tak pasal2 aku amik mc ari ni. Sbbnya sejak pkul 2.30am aku muntah2 & cirit-birit smpai ke pagi. Aku tak pasti nape tp rasanya aku salah makan kot. Tu la, semlm aku beli kuih kt pasar mlm. Aku slalu beli kuih kt ctu sblom2 ni, ok jer. Semlm aku beli 5 ketul kuih; kek gula hangus, agar2, kuih lapis, apam puteri ayu & satu lagi apam yg aku dh lupa namanya. Aku syak kuih2 tu la sbb yg aku beli itu jer utk buka pose. Lauk & nasi aku masak sndiri. Air plak aku buat sndiri. Hubby aku mkn lauk & air yg sama, dia takde apa2 pn, ok jer, cuma dia tak mkn kuih2 tu (hubby aku mmg tak minat sgt kuih2 ni). Tp kuih2 tu alright jer, takde la rasa mcm nk basi ke. Mungkin penyediaannya tak bersih.
Lps bukak pose aku dh rasa semcm. Rasa sesak jer kt ulu hati. Bdn dh masuk angin. Hubby suruh aku msuk tidur awal. Sempat telan paracetemol 2 bijik. Dlm pkul 2.30am aku tjaga, perut tak sakit tp mcm2 irama kedengaran dlm perut aku, dada rasa berat semcm. Aku terus lari ke bilik air, abis segala mkanan keluar. 3 round aku muntah. Lps tu berak2 (maaf le gula istilah ni)..ntah bape kali...masa tu hubby takde, kuar jupe member dia. Hntar msg suruh dia belikn lauk utk sahur sbb aku dh tak larat nk masak. Tak lama lps tu dia blik. Risau gak dia tengok bini dia asyik kluar msuk tndas. Serius talk, bdn dh rasa longlai. Berak pn kluar air jer dh...rasa mcm nk tidur kt dlm bilik air tu jer sbb dh tak larat nk ulang alik...toilet dh jd mcm zon perang (faham2 je la mcm2 bunyi)...tekak rasa loya semcm..last2 hubby ajak gi kedai beli asam jeruk utk hilangkn loya tu...
Aku gagahkn jugak diri utk bsahur, mn la tahu larat ke nk pose esoknya...pg tu hubby amik alih tugas aku kt dapur sediakn mknan sahur (masak nasi jer), kemas dapur & cuci pinggan seme. For the second time aku telan 2 biji lg paracetemol sementara tunggu pg utk ke klinik. Dua2 tpaksa amik emergy leave ari ni. Doktor syak aku keracunan mknan. Bg ubat cirit-birit & muntah2. Tpaksa la bukak pose awal (takpe, dh sakit kan, nti aku gnti balik la)..lps mkn ubat, tidur je la keje aku...dua2 tiudr je kejenya ari ni...alhamdulillah mjelang ptg aku dh ok balik, cuma perut tu msih bgelora wp tak sakit...ptgnya sama2 dgn hubby sediakn mknan utk dia buka pose...

No comments:

This Day In History