FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, August 28, 2009

Kesian Memberku

Ari ni sembang2 dgn my x-colleague kt YM. mcm2 citer tmasuk la pasal bf dia jupe parents dia. Bapak dia ok jer tp mak dia mcm tak bkenan. Sebabnya dia expect kawan aku tu bakal kawin dgn org kaya2, org bpangkat, datuk2 ke. Dr dulu dia duk berangan kawan aku tu kawin dgn org kaya. Ish3, mengucap pjg aku. High taste btul mak dia tu. Bf kawan aku tu keje lecturer kt private collage di pj. Kira ok what tp mak dia mcm tak puas hati. Nk jugak anak dia kawin dgn org kaya. Aku heran sungguh dgn family dia. Mmg la seme parents mahukan yg terbaik utk anak2 dia tp kna la ukur baju di bdn sndiri, enggang sama enggang, pipit sama pipit, enggang tak sesuai berkawan dgn pipit, klau dpt tu kira dh jodoh la. Bukan aku nk mengata, diaorg tu nk kata berharta jauh sekali la, duduk pn kt felda, rumah asal felda smpai kawan aku tu malu nk ajak member2 dtg umah disebabkn keuzuran rumahnya tu. Alih2 nk bermenantukan org kaya2, datuk2. Klau artis ke lain la, ada la chance nk kawin dgn datuk, ni keje kerani jer, comp takde la besar mn, takde la plak berurusan dgn datuk2, mostly dgn tauke2 besar cina jer. Erm, susahnya dpt mak mcm tu. Mak dia dh kira beruntung sbb dpt bakal menantu yg keje kira taraf professional, klau nk compare dgn sepupu2 kawan aku tu kawin dgn budak keje kilang jer. Manusia ni mmg tak reti nk bersyukur & tak percaya pd ketentuan tuhan. Nsib baik la my mom sporting. Dia tak tnya byk pn pasal bakal suami aku dulu (now dh kawin pn), katanya asalkn ada keje yg halal dh cukup, nnti sama2 keje sama2 kumpul harta, nk cari yg kaya & berpangkat pn biar la sedar diri, kita ni dh la takde rupa, harta pn tak seberapa, so jgn la nk berangan nk cari org kaya. Tu kata2 mak aku yg aku ingat smpai bila2.

No comments:

This Day In History