FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, August 3, 2009

Amaran Bergambar Pada Kotak Rokok


Pd pendapat korang, amaran bgambar pd kotak rokok spt kt atas tu bkesan @ tdk? Pd aku la mmg ngeri tengok gambar2 tu, nk termuntah pn ada. Tp aku berani kerat jari, pd perokok2 especially perokok tegar, pd diaorg gambar2 tu tak mberi apa2 kesan. Contohnya hubby aku. Dia buat dek jer tengok gambar2 tu. Katanya gambar2 tu bukan la 100% kesan negatif drpd rokok. Byk lg penyebab2 lain. Diaorg beli rokok, nk hisap rokok, bukan nk tengok kotak rokok tu. Klau tak nk tengok, pejam je la mata tu, tak usah tengok. Huh, klau dh perokok tegar tu, perokok tegar jugak la. Taruk la gambar ngeri mcmana skali pn, dia takkan rasa apa2 pn. Hatta hubby aku ckp klau kerajaan naikkan harga rokok smpai RM50 sekotak pn perokok2 ni tetap akan merokok. Nothing can change it. Kadang2 sakit hati gak bila ckp dgn dia. Tak nk mengalah langsung. Tak nak mengakui hakikat sbenar. Selagi tak kena kt diri sndiri, selagi tu la dia akan nafikan. Aku just ingatkn dia jer. Org kata, bila nasi dh jd bubur dh tak bguna lg. Aku prnh la ckp (bila dh geram sgt la), hisap la rokok tu byk2, bleh kita mati sama2, klau nsib tak baik, saya yg mati dulu. Dia tnya nape plak aku akan mati skali dgn dia. Ye la, klau ikutkn penyelidikan, org yg tak merokok tp pasangnnya merokok, kesan negatif lg teruk kena pd org yg tak merokok tu. & mcm biasa, dia cepat2 nafikan.
So bg aku, amaran bgambar tu mmg tak mberi kesan apa2 kpd perokok. Selagi hayat dikandung bdn, selagi bleh hisap, diaorg tetap akan hisap. Selagi rokok msih dijual, selagi tu la habit ni tak bleh ditinggalkn sbb dh jd darah daging diaorg. Bg perokok ni, tak dpt benda lain pn takpe, jnji dpt hisap rokok. Ada tu, masa bukak puasa, rokok nombor 1. Lps abis rokok sebtg, baru cari mknan. Aku tahu sbb hubby aku mcm tu.

1 comment:

Helmis said...

Assalamualaikum,

Sila baca jawapan mengapa gambar ngeri ini tidak memberi kesan kepada perokok di blog saya.

Saya ambil imej dari blog anda, minta dihalalkan.

Wassalam
http://syurgadidunia.blogspot.com

This Day In History