FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, April 27, 2009

Doktor curi tulang

Read this article Harian Metro - 27/04/2009

Bila baca article ni saya ada perasaan yg bcampur2. Setuju pn ya, x setuju pn ya gak. Mmg tak dinafikn karenah hospital kerajaan ni sbb sejak kecil smpai skrg klau sakit saya mmg gi hospital/klinik kerajaan. Murah. Tp bukan seme la. Saya turut mengalami keadaan yg kurang menyenangkan semasa berurusan dgn HKL. Sejak dtg ke KL ni klau sakit jer saya gi HKL (unit pesakit luar tp saya prnh gi unit kecemasan bcoz' of an incident) sbb umah saya masa tu btul2 depan HKL. Jln x smpai 5 minit dh smpai. Lgpn saya dh tau masa mana pesakit ramai & masa mn takde pesakit. Tp saya tak nafikn kena byk sabar bila berurusan dgn hospital/klinik kerajaan ni sbb org ramai. Mcm unit pesakit luar HKL, tak dpt dinafikan doktor mmg ramai & bilik rawatan mmg byk tp pesakit yg dtg nk dptkn rawatan lg ramai. Biasa la klau kena tunggu smpai 1 jam lbih tp saya sabar je sbb saya dh tau keadaannya sejak dr awal. Lgpn sejak duk kg, dh biasa mcm ni.
Nk kata doktor tak buat keje tak bleh gak sbb selama saya gi kt sana, selalunya pesakit bsusun beratur dlm bilik doktor. Blom lg la saya jupe doktor yg curi tulang sbb nombor giliran yg dipanggil tu sntiasa bgerak. Lgpn jarang la saya jupe org yg mengeluh dgn keadaan ni wp majoriti sy tengok pesakit kt ctu golongn warga emas. Klau ada yg merungut tu mungkin sbb dia tak prnh ke sana @ mn2 hospital/klinik kerajaan. So bg org yg dh biasa mcm saya ni, sabar je la.
Bg saya senang jer klau tak nak tunggu lama2;
1. Pegi jer hospital/klinik swasta. Sah2 tak payah tunggu lama tp kna bayar lbih la
2. Dtg awal, sblom kaunter pendaftaran dibuka.
3. Dtg slps lunch hour, dlm pukul 3pm sbb org biasa tak ramai masa ni (based on my experience)



No comments:

This Day In History