FaCtS Of LiFe

♥ You're not best friends because you sit together at LUNCh or taLK on the phone, or have matching fLiP-fLOPS or can recite each others Wardrobe. You're bestfriends because when she smiles, a grin forces itself across ur face no matter how mad you are, when she cries you instantly feel her pain and want to cry with her. When you Look her in the eyes you know theres no one you could ever tryst more regardLess of how many broken hearts you've had. That's what it means to be best friends...♥

Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, January 4, 2010

Peristiwa Di Awal Tahun 2010

Slmt bekerja kembali...akhir thn ari tu dh tanam azam tanak lewat lg masuk opis (wp xde yg complain) tp ari ni first day keje di thn 2010, nearly 10am baru aku masuk...sbbnya aku 50/50 nk gi keje ke idak ari ni...sbbnya aku x sihat bebeno nya...aku dh rasa x bape sihat sejak last week, ari jumaat tu tekak rasa perit & sakit, mcm nk selsema, alih2 ptg semlm lps aku bangun dr tidur ptg bdn rasa seram sejuk, seme sendi sakit2, tekak makin perit, sah aku dh demam, jangkit dr hubby la ni (pandai2 aku jer) since last week hubby demam....lps mndi terus aku telan ubat demam 2 bijik...
Nsib bgn pg ni rasa dh ok (tu yg gagahkn gak diri gi keje wp dh lewat) tp after lunch td bdn rasa semcm balik...alamak, demam balik ke?...dh la start ari ni sepjg bln ni hubby takde kt umah...hubby ada tugasan khas kt banting selama sebln, siang mlm dia kna keje kt sana, so tpaksa tidur kt banting gak...so tpaksa la aku tidur & duk sorang2 kt umah skali lg...ni demam ni, haru btul....nasib la aku ni bukan suka layan sgt demam ni...wp demam, wat mcm tak demam...
Dh la tu, sesampai jer kt opis, kwsn tangga gelap gelita...para pekerja tnb sdg duk mengendap switch box kt tangga...hitam legam dlm box tu...citernya begini...last day 2009 ari tu, after lunch hour, aku dgr suara pompuan duk mjerit sakan kt bawah, bila aku duk pandang kt cctv, gelap gelita tak nmpak apa, switch on tp aku agak lampu tangga padam, tak lama lps tu ada bau hangit mcm benda tbakar tp aku wat dek jer sbb blkg opis aku ni restoran kt bawah wat tpt memasak & bakar ayam & suara mjerit tu aku biasa dengar wp tak sekuat itu sbb budak indon yg keje kt restoran bawah suka bgurau senda sesama sndiri, jerit2 smpai lupa dunia...
Pukul 6pm aku tutup pintu opis..masa turun tangga, aku nmpak switch box tbuka & bila aku jenguk dlmnya, hitam legam kesan terbakar...tu yg org tnb dtg check ari ni...agaknya lampu tangga padam sbb tu kot...nsib elektrik kt opis tak buat hal...
Ari ni plak maoi yg keje kt atas dtg ke opis aku bgtau opis dia ada cubaan pecah masuk...one of the padlock tak boleh bukak, ada kesan2 kena umpil...terpaksa la dia panggil org gergaji padlock tu....
Dh mcm trend, bila hampir jer perayaan besar, ada jer kejadian pecah masuk & vandalisme kt kwsn opis aku ni...nmpak gaya aku kena tingkatkn lg security kt opis ni...kna kunci pintu 24 hours nmpaknya....
Kt umah pn kna wat mcm tu gak sbb hubby takde bln ni...sedih ada, happy pn ada....sedih sbb kna bjauhan dgn hubby lama2...happy sbb ada masa utk bsendirian...slalu sgt bsama pn kadang2 ada tak baiknya, slalu btekak...ni duk jauh2 tau la rasa rindu ke idak....


No comments:

This Day In History